„Jestli chceš dostávat jedničky, víš, jak máš tvořit,“ slýchávala Anna během studia celkem běžně. „Když se člověk podívá na mou školní tvorbu, pozná, že jde o kompromis mezi mnou – mým éterickým cítěním, jemností a dívčí estetikou – a minimalismem. Dost často si myslím, že to vypadalo neautenticky,“ komentuje Anna Tran své studium. „Módní odvětví může často působit povrchně nebo kriticky. Já jsem se tam necítila vždycky dobře. Připadala jsem si slabá a nynější sebevědomí v oboru jsem si dlouho budovala.“
„Určitě bych nikoho za spolupráci s velkými firmami neodsoudila, ale asi bych se nad tím zamyslela. Co za tím vidí? Stojí si za tím a mohou se pod to podepsat? V týmu nejsem sama, takže by se určitě vedla nějaká diskuze, zdali spolupráce je etická. Myslím si, že Veronika Soukupová a Paulína Maťová, se kterými tvoříme tým, jsou v tomto ohledu přísné a rozhodně by nešly do něčeho co by s námi nesouznělo. Jsem za to vděčná, bez týmu by značka nefungovala jako celek.“
Jaké bylo studium v zahraničí a jak ji posunulo v pozdější tvorbě? Co pro ní znamená kriticky diskutovat nad tvorbou? Odpovědi můžete najít v novém díle podcastu DESIGNNEWS, který moderuje šéfredaktorka Veronika Pařízková.
ANNA TRAN
Česká módní designérka s vietnamskými kořeny, jejíž tvorba je především známá skrze její originální kabelky. Vystudovala Ateliér módní tvorby na pražské UMPRUM, kde studovala pod vedením Pavla Ivančice a Alice Klouzkové. Na studium oděvního návrhářství navázala půlroční stáží na Iceland University of the Arts v Reykjavíku. Značka Anna Tran je signifikantní pro svou ženskou a romantickou estetiku. Rovněž je se značkou neodmyslitelně spojená technika žabičkování, která je designérkou posouvána do současného kontextu. Každý jeden kousek projde rukama Anny Tran v pražském ateliéru a showroomu Domu Radost. Aktuálně tvoří především dle objednávek. Její tvorbu si můžete prohlédnout na annatran.online.
CELÝ DÍL PODCASTU SI MŮŽETE POSLECHNOUT NA VŠECH ZVUKOVÝCH PLATFORMÁCH.
Interiér pro nahrávání našeho podcastu vybavila nábytkem značka TON. Děkujeme za zapůjčení závěsné tapisérie značce Masopust a designérce Karolíně Vorlíkové za vázu Once Upon A Time.
Za technickým zpracováním podcastu stojí Kryštof Čížek. Střih obstarala Hanka Havlová a zvukově doladil Mário Biháry. Podcast fotí Anželika Rybalik. Grafiku vytvořil Jakub Janeba.