„Mám radost, že se do popředí dostává design pro běžné lidi. A osloví tak mnohem širší publikum,“ otevírá Natalie otázku ohledně limitů sériové výroby. „Myslím si, že to do velké míry bude tím, že tady není tak velký trh pro sériově vyráběný design, a proto se většina absolventů UMPRUM uchýlí k artovému designu. Je tu jen několik firem, u které si to mohou dovolit.“
„Zlomový moment může pro ženy být, když se jim narodí děti. Já ještě v této fázi nejsem. Mám tendenci číst rozhovory s designérkami u kterých mám pocit, že svou kariéru zvládají dobře a vlastně hledám nějaký návod, jak se jim to podařilo,“ reaguje na otázky na skloubení rodinného života a kariéry.


„Když jsme šli s Mikovem na Designblok, byla připravená pilotní série šedesáti kusů a ta se okamžitě rozprodala během konání té výstavy. Rychle před Vánoci započala sériová výroba a myslím si, že stejně neuspokojili tu poptávku, která byla. Pro mě byla možnost vše veřejně po letech odprezentovat zásadní.“ vrací se ke své úspěšné kolaboraci s výrobcem nožů.
Co by Natálii jako designérce pomohlo, aby se v oboru cítila lépe? Jak dopadlo hodnocení dosavadních kolekcí pro Fabini a Mikov? A co by nikdy nechtěla navrhovat? Odpovědi můžete najít v podcastu DESIGNNEWS, který moderuje šéfredaktorka Veronika Pařízková.
Natálie Navrátilová
Do dalšího dílu podcastu přijala pozvání nadějná a talentovaná designérka Natálie Navrátilová, která aktuálně získala cenu Czech Grand Design za Objev roku (příbory z nerezové oceli BOLDI pro značku Fabini a kolekce kancelářských potřeb OFFICE pro výrobce Mikov). Rodačka ze Znojma vystudovala ateliér Produktového designu na UMPRUM pod vedením Michala Froňka a Jana Němečka, zakladatele OLGOJ CHORCHOJ studia. Svou praxi a zájem rozšířila pracovní stáží v architektonickém studiu ORA, které se zaměřuje především na regionální architekturu. Natálie pod svou eponymní značkou navrhuje také interiéry. Pro firmu Mikov aktuálně vyvíjí další dva nové produkty.


CELÝ DÍL PODCASTU SI MŮŽETE POSLECHNOUT NA VŠECH ZVUKOVÝCH PLATFORMÁCH.


Interiér pro nahrávání našeho podcastu vybavila nábytkem značka TON. Děkujeme za zapůjčení závěsné tapisérie značce Masopust a designérce Karolíně Vorlíkové za vázu Once Upon A Time.


Za technickým zpracováním podcastu stojí Kryštof Čížek. Střih obstarala Hanka Havlová a zvukově doladil Mário Biháry. Podcast fotí Anželika Rybalik. Grafiku vytvořil Jakub Janeba.