PŘEDPLATNÉ ČASOPISU
Nové proměny bydlení ↗
Pavlína Blahotová, Veronika Pařízková

Kvalitní design není pro elitu, ale úplně pro každého. Chceme sejmout z designu nálepku, že je jen pro snoby, říká šéfredaktorka Designnews Veronika Pařízková

Je design opravdu pro všechny? Veronika Pařízková, šéfredaktorka designnews.cz, je o tom přesvědčená. Ale jak to těm „všem“ vysvětlit?

PAVLÍNA: Design je všude kolem. Kdo je cílová skupina našeho magazínu?

VERONIKA: Design nemá cílovou skupinu. Když si sedmdesátiletá paní zlomí krček a potřebuje funkční vozík a bezbariérový sprchový kout, musí ho navrhnout designér. Můj dvouletý syn Tobiáš se právě učí používat nočník. Pokud není navržený schopným, zkušeným návrhářem, umí ti špatně fungující výrobek zadělat na řadu problémů, to mi věř. Kvalitní design není pro elitu, ale úplně pro každého!

PAVLÍNA: Tak to máme v Česku aspoň pět milionů potenciálních čtenářů. Jak je získáme?

VERONIKA: Myslím, že stále víc lidí bude vyhledávat text, který psal někdo, kdo má názor, znalosti z oboru a zkušenost s výrobkem. I když se s ním neztotožní a povede s ním polemiku, ocení, že to psal živý člověk, a ne umělá inteligence.

PAVLÍNA: A co ti, kdo dětem raději kupují levné plastové hračky z Číny místo kvalitních hraček s certifikátem o zdravotní nezávadnosti? Myslíš, že i oni chápou design jako něco užitečného? Je chyba v nich, nebo v systému?

VERONIKA: Neřeknu nic překvapivého, ale všechno souvisí se vším. Vztah k estetice, ale i kritické myšlení se neobjeví zčistajasna. Musí vás k němu vést rodiče, škola i média. A právě my můžeme trochu přispět k té osvětě a opakovat na stránkách Designnews, že kvalitní a lokální design je smysluplná investice.

Grafickou podobu DESIGNNEWS CZ vytvořil Jakub Janeba Grafickou podobu DESIGNNEWS CZ vytvořil Jakub Janeba
Grafickou podobu DESIGNNEWS CZ vytvořil Jakub Janeba

Sejmout z designu nálepku snobismu

PAVLÍNA: Jak můžeme na takové lidi působit my, když oni časopisy ani weby o bydlení a designu nečtou? A je nutné na ně působit? Tobě naše bublina nestačí?

VERONIKA: Jasně, že je třeba působit úplně na všechny. Naopak na lidi mimo „naši“ bublinu designérů nebo studentů ještě víc. Nepotřebujeme přesvědčovat ani vzdělávat lidi, kteří efekt designu chápou. Cíl je ukázat jeho výhody široké veřejnosti. Pro mě je dlouhodobě strašně důležité alespoň trochu sejmout z nálepky design ten snobský nános, co v očích některých lidí má, a prostřednictvím příběhů lidí i produktů ukázat, že jde o nástroj, kterým lze zlepšit život nás všech!

PAVLÍNA: Těch pět let, kdy vycházely v Nových proměnách bydlení tvoje editorialy, jsem se vždycky těšila, koho zas pošleš do háje. Občas nám přišel i rozhořčený dopis a já to vnímala jako potřebné koření, které vždycky trochu provětrá vzduch. Jak přijímáš kritiku ty?

VERONIKA: Nevadí mi kritizovat ani přijímat kritiku. Moji rodiče jsou učitelé a my jsme se sestrou doma byly vychovávány v tom, že o věcech se mluví otevřeně a že v rámci rodiny nejsou žádná tabu. To jsem si přenesla i do své rodiny. Neexistuje, že bych se rodičů na něco nezeptala, ať už je to intimní, osobní, politické, nebo nějaká nepříjemná generační věc – spousta rodin spolu nedokáže otevřeně mluvit a pak z toho vznikají rodinná traumata. Moje rodina je možná až extrémně otevřená a přímočará, ale pak nevzniká dusno.


PAVLÍNA: Kritik je zvláštní povolání, podle mě ho nikdo nemá rád. Tobě se to líbilo odmalička? Kdys napsala svou první recenzi?

VERONIKA: Asi na gymplu – neříkám, že jsem se chtěla věnovat kritice, ale určitě jsem chtěla psát. Doma jsme byly vychovávané k všeobecnému rozhledu a k samostatnému uvažování, k vlastnímu názoru. Když pak pořád někomu něco vysvětluješ, tak to jednou i napíšeš, a když to má úspěch, už se vezeš… To přece znáš, ne?

PAVLÍNA: Moji rodiče se snažili hledat ve všem ty hezčí stránky, u mojí mámy je to dokonce až diagnóza – dokud nejde o život, nic není problém. Ona ani covid nechytla nejspíš proto, že si ho nepřipustila… Takže u mě moc kritické zázemí nenajdeš, já spíš ráda ukazuju hezké věci. Ale je pravda, že když to má úspěch, už se vezu.

VERONIKA: Stejný ale máme zájem o všeobecný přehled a to, že považujeme za důležité znát kontext a souvislosti. Když vidíš věci kriticky, znamená to, že nevnímáš jen jednu stránku věci, ale znáš kontext – důležité je vidět A i B a nespoléhat jen na informace ze sociálních sítí.

PAVLÍNA: Mně je vždycky hlavně u divadla nebo u filmu líto, kolik lidí se na tom nadře, a pak to kritika setře a nikdo na to nejde.

VERONIKA: Mně to není líto. Studovala jsem původně divadelní vědu a učili jsme se, že to je přece na odpovědnosti tvůrců, aby vytvořili dílo, které je nějakým způsobem nezapomenutelné – a je to jejich problém, když to nedokážou. Možná je ale otázka, že je až moc tvůrců, kteří nedokážou ty ingredience správně smíchat a vytvořit skvělé dílo… Představ si, kolik je divadel, peněz v nich – a jakou mají úroveň?

Každá kritika je subjektivní 

PAVLÍNA: Pamatuju si, jak kritika odstřelila po premiéře Kurvahošigutntag Věry Chytilové. Já měla tenkrát taky špičatý nos. A dnes je to ikona české kinematografie…

VERONIKA: O tom to je! Nakonec se totiž stejně každý rozhoduje podle sebe. Každá kritika je ze své podstaty subjektivní. Chtít po článku nebo recenzi, aby byla objektivní, je naivní – každý člověk na věc přece nahlíží svým pohledem a má vlastní názor, který ti nevnucuje, jen ho předkládá k uvážení.

PAVLÍNA: Jenže někdy se stane, že se autor na kritika smrtelně urazí a v lepším případě už ho nikdy ani nepozdraví.

VERONIKA: To mi přijde směšné – lpět na něčem, při čem nejde o život. Vždyť je to jen práce – jedna tvoje, druhá moje. Nic z toho, co kritizuju, není nejdůležitější na světě, je to všechno vlastně taková hra.

PAVLÍNA: A co je podle tebe nejdůležitější na světě?

VERONIKA: Nejdůležitější na světě je zdraví. Když ho nemáš, nebo o něj přijde někdo z tvých blízkých, začnou se dít věci, které nemůžeš ovlivnit. Najednou se projeví skutečné charaktery a v životě se věci přeskládají tak, že řešíš už jen to nejpodstatnější.

Chceme dělat kritický on-line magazín Chceme dělat kritický on-line magazín
Chceme dělat kritický on-line magazín

PAVLÍNA: Chceme udělat kritický, názorový magazín – máme v době umělé inteligence šanci?

VERONIKA: I když se predikovalo, že s umělou inteligencí nastává konec médií, tak myslím, že naopak to může být nový začátek. Rozhovor s někým vedeš jako člověk, který má zájem pochopit integritu toho druhého, jeho motivaci. Formou otázek a odpovědí ty věci správně nasvítíš. Třeba v případě designu můžeš vysvětlit, že design není jen snobismus pro horních deset tisíc, ale je za ním spousta konkrétních profesí a výsledkem je užitečná a praktická věc. A to chci, aby bylo vidět i na našich rozhovorech v Designnews!

PAVLÍNA: Ano, design je prostě tvar průmyslově vyrobeného produktu. Proč je tedy podle tebe design pořád vnímaný jako něco výjimečného?

VERONIKA: To je věc komunikace. Jeden populární názor je, že design jsou emoce. Já si to nemyslím. Design má být funkce, ale díky šikovnému designérovi získá formu, která je atraktivní a nadčasová. Kvalitní designér musí mít povědomí o statice, matematice, ekologii, mít vkus, přemýšlet o hmotnosti, ergonomii… Když bude vymýšlet tužku, musí vymyslet milion drobností, aby se ti s ní dobře psalo a zároveň se snížila spotřeba materiálu na plášti a bylo to ekologičtější. Smyslem jeho života je vyrobit něco, co zlepší život těm ostatním. Nejsou to jen tužky a židle, co třeba zubní náhrady… i ty musí fungovat tak, aby se ti život zpříjemnil.

PAVLÍNA: Takže na nás je, abychom čtenářům vysvětlovali, že design je i pro ně. Každého z nás denně provází. Když si uvědomím, že sahám na krásnou kliku, která mi dobře padne do ruky, vnímám i to, že mě každý den v životě provází něco hezkého.

VERONIKA: Teď ses dotkla toho, co mi na designu vadí – že není pro všechny dost dobře dostupný. Protože ta krásná klika, o které mluvíš, je určitě desetkrát dražší než obyčejná – a i tu musel přece někdo navrhnout. Proč je levná? Je z ošizených materiálů, a proto nekvalitní, nebo její výrobu dotuje nějaký mecenáš? Je to paradox, ale když v 60. a 70. letech minulého století neměli lidi nic moc co na výběr, kupovali to, co bylo. A to málo, co bylo, bylo velmi kvalitní a kultivované. Jen si vybav sektorem funkčně zařízené obýváky z té doby, lisované sklo atd.

PAVLÍNA: Sedm let jsi vedla magazín Czechdesign, spojený s e-shopem a kamenným obchodem, kam chodím moc ráda kupovat dárky. Když nemáš moc peněz, můžeš tam koupit aspoň vtipný ponožky – i přes fusekle se přece dostává dobrý a vtipný design mezi lidi, hlavně ty mladé, ne? A že je v nich výběr!

VERONIKA: Ponožky super! Ale design jako výjimečný dárek vnímám taky jako problém – design nemají být dárky! Má to být všechno, co tě obklopuje.

Polsko je dál než my

PAVLÍNA: Narážíš na vkusné interiéry švédských, dánských a norských domácností? Máš pravdu, je až zarážející, jak důsledně si na severu vybírají věci, které je pak provázejí celým životem. Tam přesně platí „nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“.

VERONIKA: Narážím i na Polsko, které velmi dobře znám. Vyrůstala jsem ve Varšavě a pořád se tam ráda vracím. I Polsko je ve vkusu a ve schopnosti ocenit estetické věci mnohem dál než my. U nás nejsou výrobci, kteří by byli schopní produkovat běžné spotřební věci, které si může každý dovolit. Podívej se na Polstrin design – má skvělý marketing, designéři výborně spolupracují s výrobou, ale bydlení české střední třídy to neovlivní, na jejich křesla prostě nemáš. Ton, a buďme aspoň za něj rádi, má nejlevnější židle za pět tisíc korun, kup si čtyři do startovací garsonky…

PAVLÍNA: Takže nezbývá nic jiného než mladé lidi poslat do Ikea, kvalitní alternativu nemáme.

VERONIKA: Ráda bych byla u toho, až někdo vymyslí ideální produkt pro všechny třídy. Nechápu, proč není samozřejmé, že na kvalitní stůl ze dřeva, který mi vydrží celý život, nemusím šetřit jako na auto.

PAVLÍNA: Máš prostor pro svůj hlas, teď jen ho smysluplně využít.

VERONIKA: Už v Czechdesignu jsem psala o tom, že když se pojedeš podívat do Lodže nebo Poznaně na tamní designweek, uvidíš, že tam otvírají skutečné problémy, které jsou pro ně třaskavé. Třeba znečišťování ovzduší. Nesoustřeďují se na ukazování pořád dokonale stejných hezkých věcí, ale toho, že designéři jsou schopni vidět problémy a navrhovat řešení. Navíc je to samozřejmé, ale i velký trh a tamní výrobci a designéři se můžou těšit z většího odbytu.

PAVLÍNA: Myslíš, že Designblok by se měl posunout?

VERONIKA: Designblok udělal pro všeobecné vnímání designu opravdu hodně práce, to mu nemůžeme upřít. Ale je to subjektivní projekt. Na podporu designu v průmyslu se má zaměřit stát, a kupodivu by mohl být i přínosem. Design potřebuje výrobce, odbyt, silné trhy a vzdělané obyvatele, kteří ho ocení. My tady jen můžeme něco povídat, ale smysl to má, když nám bude i někdo naslouchat.

PAVLÍNA: Tak to povídání musí psát někdo, kdo mu dá hlavu a patu. Jaký sis postavila tým?

VERONIKA: Jsou zkušení, dlouhodobě stabilní, vědí, co má být podstata sdělení, a chtějí se vyhýbat banalitám a klišé. Nechceme být spokojeni sami se sebou a nechceme se bát otevírat složitá a nepříjemná témata. I do našeho nového podcastu si budu zvát lidi, kteří vědí, že se zeptám i na nepříjemné věci. Ale proč bych je jinak zvala? Opakovat pořád pozitivní klišé svět nespasí!

REDAKCE DESIGNNEWS REDAKCE DESIGNNEWS
REDAKCE DESIGNNEWS
Rubriky:

Další z rubriky

Meat Design se poprvé přesouvá do nové lokace! Opouští bývalé Vítkovické železárny a přesouvá se do Boutique Business Inkubátoru Ostravica.
Číst článek
22. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Byla jsem smířená s tím, že Meat Design nezachráním. Karolína Skórková už 9 let buduje v Ostravě festival na podporu lokálních značek, jaké jsou největší překážky?

Karolína Skórková není designérka, přesto je hlavně její zásluha, že se slovo "design" v Ostravě stalo běžnou součástí slovníčku místních obyvatel. Meat Design Ostrava funguje s přestávkami už 9 let. Co ji vedlo k nápadu festival založit? A kdo ji nejvíc podporuje?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.
Číst článek
20. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Design & umění Rozhovory
Ilustrátorka Marie Urbánková
Číst článek
07. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Na Ledové království jsem krátká! Marie Urbánková ilustraci nestudovala, přesto dnes patří mezi přední autorky tvorby pro nejmenší děti

Tvorba pro děti má svá specifika. Ne každý rukopis, který zvolí dospělý ilustrátor, nadchne i ty nejmenší. Jak přistupuje k tvorbě talentovaná tvůrkyně Marie Urbánková, autorka řady knížek nebo vizuálu pro Festival Mini?

Design & umění Rozhovory
20240924 KATARZYNA KOZYRA foto Roman Polasek JPG 18
Číst článek
01. 11. 2024
Nikol Galé
Doba čtení 7 min

Česká republika zásadně zaspala. S ředitelem GVUO v Ostravě Jiřím Jůzou nejen o tom, proč zde poslední samostatná galerijní budova vznikla před 100 lety

Před rokem jsme s ředitelem Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) Jiřím Jůzou probíhali témata spojená s touto významnou institucí. Nedávno jsme si dali „opáčko“, při němž jsme bilancovali.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
První počin dua jako kreativních ředitelů mohli nejen fanoušci TONu spozorovat již na Designbloku.
Číst článek
22. 10. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Každá z obou značek využije jinou část našich dovedností. Vrtiška & Žák oznámili, že vedle Ravaku povedou v pozici kreativních ředitelů i firmu TON, lze to zvládat?

Patří mezi naše nejlepší designéry. Nápadití, efektivní, spolehliví. A české firmy o tom vědí. Aktuálně proto kreativně vede dvojice Roman Vrtiška a Vladimír Žák nejen značku Ravak, ale i výrobce nábytku TON. Není ale sezení na tolika židlích problém?

Rozhovory
Textilie z produkce Durch duo a respondenti naší ankety
Číst článek
14. 10. 2024
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 4 min

Kam upadá český textil? Podniky krachují, investoři nejsou osvícení, chybí spolupráce s architekty. Ptáme se výrazných textilních designérek, co je nejvíc trápí

Textilní tvorba je tak trochu jako popelka. Za posledních několik desítek let prošla velkými turbulencemi. Oslovili jsme zástupce mladší generace i etablované autory z řad současných návrhářů a zeptali se, v jaké kondici dnes obor je. A co by pomohlo vrátit jeho výrobky do našich běžných interiérů.

Interiér & architektura Design & umění Rozhovory
Milan headline
Číst článek
09. 10. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Je to šokující, dechberoucí a znepokojivé. V Dánsku zůstává na polích po letních festivalech tisíce opuštěných stanů, návrhář Milan Flíček přišel s řešením

Milan Flíček odešel do zahraničí, aby zachraňoval použité stany. Ano, je to nadsázka. Mladý návrhář totiž ve své tvorbě poukazuje na mnohem větší problémy, které se netýkají jen fashion světa.

Design & umění Rozhovory
Pavel a Zuzana statečně čelili katastrofě a nebáli se plně zapojit do procesu
Číst článek
24. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Společně to zvládneme, i když to nebude jednoduché, říká Zuzana Kollárovitsová, spolumajitelka firmy Todus, jejíž výrobní haly v Opavě fatálně poškodila povodeň

Katastrofální povodně dramaticky zasáhla i do fungování rodinné firmy Todus. Ta v Opavě už několik let vyrábí prémiový venkovní nábytek, který sklízí obdiv i v zahraničí. O aktuální situaci jsme hovořili se Zuzanou Kollárovitsovou, která značku vede společně s manželem Pavlem.

Interiér & architektura Rozhovory
Pan Maros 2
Číst článek
18. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Když všichni odejdeme, kdo změní Slovensko k lepšímu? Maroš Schmidt vede Slovenské centrum dizajnu v časech, které nejsou pro tamní kulturu příznivé

Slovensko zažívá složité časy. Situace je dramatická a mění se každým dnem. Jaký vliv budou mít kroky současné ministryně kultury na slovenský design? A jaké poučení si mohou odnést Češi? Ptáme se ředitele Slovenského centra dizajnu Maroše Schmidta.

Názory & polemika Rozhovory
Andrea Krejčí
Číst článek
09. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Děsivý trend, který je třeba vyřešit. Andrea Krejčí se snaží zachránit etablovaný prostor GaP ve Znojmě, kde vystavují špičkoví umělci

Znojmo díky ní ožilo kvalitním designem a uměním. Andrea Krejčí stojí za realizací vyhlášeného prostoru GaP v Kollárově ulici. Ještě než začalo léto se ale od radnice dozvěděla, že jim bude zvýšen nájem. A to výrazně. Dokáží podobné projekty přežít bez podpory města?

Názory & polemika Rozhovory
Lightworks
IKEA
Kare design
Bosch

AKCE A UDÁLOSTI

Design nepatří jen do Prahy! Navštivte festival MEAT DESIGN v Ostravě a pořiďte první vánoční dárky. Zapište si adresu: Boutique Business Inkubátor Ostravica.

22.—24. listopadu
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Výstaviště Praha - imerzivní divadlo a gastronomie

Nejnovější články

Meat Design se poprvé přesouvá do nové lokace! Opouští bývalé Vítkovické železárny a přesouvá se do Boutique Business Inkubátoru Ostravica.
Číst článek
22. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Byla jsem smířená s tím, že Meat Design nezachráním. Karolína Skórková už 9 let buduje v Ostravě festival na podporu lokálních značek, jaké jsou největší překážky?

Karolína Skórková není designérka, přesto je hlavně její zásluha, že se slovo "design" v Ostravě stalo běžnou součástí slovníčku místních obyvatel. Meat Design Ostrava funguje s přestávkami už 9 let. Co ji vedlo k nápadu festival založit? A kdo ji nejvíc podporuje?

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.
Číst článek
20. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Design & umění Rozhovory
.
Číst článek
18. 11. 2024
Tereza Urban
Doba čtení 5 min

Designéři bez diplomu. Co mi chybělo v řemesle nebo technice, jsem vyplnila vášní. Je dnes potřeba mít formální vzdělání, aby člověk uspěl v prostředí designu?

Formální vzdělání se v mnoha oblastech považuje za základní kámen úspěšné kariéry. Je tomu tak i v oboru, kde titul z prestižní školy a studium v ateliéru významného designéra bývá alespoň kvalitním odrazovým můstkem na cestě k úspěchu?

Design & umění Názory & polemika
Lejaan
Číst článek
15. 11. 2024
Eliška Vrbová
Doba čtení 4 min

Z Instagramu přímo do ložnice. Je to jako spát v hotelové posteli, shodují se influencerky a designérka, které vyzkoušely povlečení české značky Lejaan

Když si ho pořídily, zamilovaly se. Domovy producentky Natálie Majvaldové, designérky Adély Mitrengové a budoucí psycholožky Jany Albrechtové jsou osobité, jedno ale mají společné - postele povlečené do české značky Lejaan. Proč je povlečení nadchlo, jak o něj pečují a čím utvářejí svůj domov?

Interiér & architektura
Vesnický ráz se nezapře ani v interiéru.
Číst článek
13. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Vrátili se z Ameriky a zachránili zchátralý statek. Původní západočeská usedlost Darmyšl se díky péči manželů Ivanových proměnila ve výstavní bydlení

Podobné místo byste v Česku hledali stěží. Má atmosféru Toskánska, moderní vybavení hodné Švýcarska a eklekticky vybavený interiér, jak to umí ve Francii. Statek Darmyšl přitom najdete ve vesničce kousek od kláštera v Kladrubech.

Interiér & architektura Design guide
Na festivalu najdete například i hravé textilní výrobky od značky Vigvam
Číst článek
09. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Česká hračka zažívá těžší období. Největší překážka je stagnace trhu. Ptáme se českých tvůrců, v jaké kondici je obor, ve kterém podnikají

Tvůrců, kteří se věnují výrobě a prodeji hraček, znatelně přibývá. Vidět je to i na pravidelném festivalu mini, kde se současní tvůrci prezentují. V jaké kondici ale momentálně obor opravdu je?

Design & umění Názory & polemika
Ilustrátorka Marie Urbánková
Číst článek
07. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Na Ledové království jsem krátká! Marie Urbánková ilustraci nestudovala, přesto dnes patří mezi přední autorky tvorby pro nejmenší děti

Tvorba pro děti má svá specifika. Ne každý rukopis, který zvolí dospělý ilustrátor, nadchne i ty nejmenší. Jak přistupuje k tvorbě talentovaná tvůrkyně Marie Urbánková, autorka řady knížek nebo vizuálu pro Festival Mini?

Design & umění Rozhovory
Díky preciznímu zpracování vestavěných trub a velké pozornosti, kterou Bosh věnuje každičkému detailu, ladí všechny pečicí trouby naprosto dokonale.
Číst článek
06. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 3 min

Maso jako z oblíbené restaurace. Trouby Bosch nabízejí funkce, díky kterým se jídlo uvařené doma vyrovná i haute cuisine

Chcete připravit maso nebo rybu tak, jak to dělají ve vaší oblíbené restauraci? Nebo sníte o tom, že upečete ten nejlepší chléb, který kupujete v pekařství odvedle? S novými funkcemi trouby Bosch toho snadno dosáhnete.

Design & umění
Denisa Strmiskova studio
Číst článek
06. 11. 2024
Michaela Irová
Doba čtení 4 min

Dává místům zcela jedinečnou identitu. Proč se stala Denisa Strmisková hvězdou lokálního interiérového designu?

Na její práci narazíte v prestižních restauracích, hostelech i historických památkách. Denisa Strmisková, architektka s citlivostí divadelního tvůrce, přetváří prostory s lehkostí a odvahou. Její projekty mísí estetiku s emocemi a propojují světlo, vůně a materiály do jedinečného smyslového zážitku.

Interiér & architektura
Roman Mareš a Max Koreis u své nepřehlédnutelné instalace
Číst článek
04. 11. 2024
Jana Brandtlová
Doba čtení 3 min

I obyčejné tepláky mohou mít kvalitní design. Řetězec Kaufland se rozhodl spojit se studenty UMPRUM a vytvořil kolekci volnočasového oblečení pro své zaměstnance

Řetězec Kaufland nezapomíná na své zaměstnance. Ke svému výročí si nadělil kolekci oblečení ve spolupráci se studenty UMPRUM a spolu s ateliérem dvoutakt představili během letošního Designbloku impozantní instalaci v Superstudiu Muzea hlavního města Prahy.

Design & umění