Jinak tomu není ani v případě samotných apartmánů. K malebné krajině obce Schöneben maximální propojení s přírodou přirozeně patří. Rovněž to platí i o použitých materiálech v interiéru. Apartmány jsou zařízené v moderním duchu, avšak jakýsi punc chatařství bytům navracejí dřevěné prvky jako je přiznané trámoví v ložnicích, laťové obložení jako funkční dekor či stůl z masivního dřeva v kuchyni. Ačkoliv se může zdát, že se svou zařízeností a komfortem dvou koupelen spolu s plně vybavenou kuchyní jedná o městský byt, z přesvědčení vás pak snadno vyvede soukromé posezení na terase, třeba zrovna při ranním rozjímání nad nezkrotností přírody.
CHALUPY RAJSKO
Neustále přibývá chat a chalup, které se přímo inspirují historií daného místa. A je to správný směr. To vědí i manželé Kmecovi, kteří utekli za klidem z města na venkov a mimo jiné postavili i dvě chalupy blízko obce Rajsko a Annín. Rozhodli se pro spolupráci s architektem Peterem Lackem, který se nechal inspirovat tradičními šumavskými domy 18. a 19. století. Ty byly typické pro tento kraj především širokou vestavěnou pavlačí do štítu a dokonce vraty na seno. Bývaly usazené romanticky volně v krajině, bez okrasné zahrady či sadu. Všechny tyto prvky se podařilo zapracovat s moderním puncem. Každá z chalup čítá dva mezonetové apartmány s balkonem a terasami, které okolo chalupy tvoří příjemný ochoz. Na jejich výrobu bylo zvolené modřínové dřevo, které má úžasnou schopnost vkusně stárnout. Chalupy Rajsko mají střídmě zařízený interiér, který dovoluje vyznít čistotě, prostupu světla a nechává vyniknout výhledům do krajiny.
A co v Rajsku podniknout? Pokud se nenecháte zrovna unášet pohledem na moře zeleně a nekonečným klidem, můžete si skočit do přírodního biotopu a díky jeho rozloze si pořádně zaplavat. Pro milovníky designu doporučujeme navštívit sklářské muzem Annín. Historii druhé nepřetržité výroby skla u nás zde připomínají proslulá malovaná skla, pohárky a číšky na likéry či například poháry na víno. Během znárodnění byla ve sklárně zbourána pec a sklo se tu jen brousilo. Foukané sklo se do sklárny navrátilo až v roce 2016. Zastavit se můžete i v samotné sklárně a přiložit tak třeba i ruku k dílu, nebo si odnést cenný artefakt. S majiteli chat se můžete seznámit v jejich špičkové restauraci v Kašperských horách, kde svůj um prezentuje francouzský šéfkuchař, a uzavřít celou návštěvu gastronomickým zážitkem.
BIOKOLNA
Daleko od každodenních starostí a běžných turistických destinací. Na oázu klidu lákají pětihvězdičkové apartmány Biokolna manželů Mizerových, kteří mají s boutique bydlením bohaté zkušenosti. Bývalou stodolu proměnil svým návrhem Daniel Mizera. Stavba kombinuje dřevěné obložení s moderními a aktuálními prvky, jako je tmavá falcovaná střecha, která nenarušuje okolní ráz či velkoformátová okna. Jestli ale u Biokolny zdůraznit aspekt, který ji odlišuje od ostatních, je to určitě dodržení zásad bio. V interiéru najdete přírodní materiály, které pocházejí z okolních zdrojů. Dřevo do interiéru zpracovali místní truhláři, na výrobu nábytku byl použitý jasan. „Co se týče ovčí vlny, opět se jedná o kožešiny z oveček z místních chovů (přímo od nás z Košova), dále byl použitý 100% len a bavlněný satén na dekorační polštářky a potahy, ubrusy a na závěsy pravý 100% přírodní italský samet,“ přibližuje výčet materiálů se zodpovědným přístupem Ivona. V apartmánech se třídí odpad, hotelová kosmetika je přírodní a certifikovaná a veškeré produkty pocházejí od lokálních producentů. Tímto konceptem se manželé nechali inspirovat na cestách po Itálii, Rakousku a Skandinávii, kde tato přidaná hodnota není ojedinělá, ale stává se spíše standardem.
Navrch se Biokolna pyšní dotaženým butique interiérem podle návrhu samotné majitelky Ivony Mizerové. Prostory překvapí výběrem zařizovacích prvků a dekorací s barokním vzhledem, které vytváří v interiéru střípek bohémské nálady. Tu však uzemňuje kombinace s přírodním materiálem. Biokolna sází na hlubší propojení s přírodou a ukazuje novou cestu spolu s přístupy, které nemusí být v příštích letech pro rekreační ubytování raritní záležitostí.