MIMIMO/ ALICE SEDLÁČKOVÁ
V jaké kondici je podle vás nyní česká hračka? Roste podle vás o české výrobky zájem?
ALICE: Přímo v oblasti hraček se nepohybuji, takže na toto nemohu zodpovědně odpovědět. Naše značka Mimimo přináší na trh závěsné pozorovací dekorace - takzvané mobily pro novorozená miminka a také dětský rostoucí nábytek pro batolata až předškoláky vytvořený podle zásad Montessori pedagogiky.
S jakými největším překážkami se ve své tvorbě setkáváte? Co by vám výrazně usnadnilo práci?
ALICE: Největší překážkou v naší práci je nyní určitá stagnace trhu. Vnímáme ji už dva tři roky. To nám brzdí i vývoj dalších typů Montessori nábytku, které máme rozpracované, jako kosmetický stolek pro batolata až předškoláky, velké zrcadlo pro novorozence, židlička pro školky Ligt, dětský ponk a další. Práci by nám usnadnilo, kdybychom našli partnerskou firmu, která by se spolupodílela na chodu a rozvoji naší značky MIMIMO.
Festival mini dlouhodobě prezentuje české výrobce hraček a vybavení pro děti. Jaké benefity vám přináší účast na něm?
ALICE: Největším benefitem pro nás je vysoká koncentrace cílové klientely, kterou na festivalu mini potkáváme. To se nám na jiných akcích podobného typu nestává, proto jsme si festival mini zařadili jako hlavní akci našich výstavních aktivit a účastníme se ho pravidelně již od roku 2016. Můžeme zde mluvit s našimi klienty osobně, často se k nám vrací, získáváme od nich zpětnou vazbu na naše výrobky. Také zde potkáváme velké množství klientů potenciálních i nových, což je pro nás velmi cenné, mluvíme s nimi osobně, vyzkouší si náš nábytek na místě a dozví se informace, které je zajímají. Třeba to, jak nábytek správně používat, nebo že naše výrobky jsou lokální s vysokým podílem ruční práce - a mnoho dalšího, navazujeme osobní vztah.
Kdybyste mohli ocenit jednoho vašeho kolegu, tvůrce, značku, kdo by to byl a proč?
ALICE: Dlouhodobě sleduji a jsem v kontaktu s lidmi z UTUKUTU. Velice jim fandím a mám radost, jak se jim daří, protože se jedná o malou rodinnou firmu. Myslím, že malé firmy tohoto typu jsou velmi důležité, protože přinášejí na trh rozmanitost a různorodost a zajišťují určitou vyváženost na trhu. Malé firmy také nabízejí většinou vysokou kvalitu a kvalitní sortiment a osobní přístup k zákazníkům. Zkrátka to, co ve velkých obchodech klient tolik nedostává. Čelí ale často tlaku konkurence od velkých výrobců, zejména v ceně, což je náročné.
UTUKUTU
V jaké kondici je podle vás nyní česká hračka?
Utukutu: Česká hračka jako taková zažívá dle mého názoru a pohledu z delšího časového kontextu těžší období. Musíte být velmi kreativní ve všech oblastech, nejen v designu, ale také v samotné prezentaci, aby většinová populace její hodnotu ocenila i za cenu, za jakou v ČR může vzniknout. Vnímám, že si společnost zvykla na určité ceny produktů, které ale za období výrazně vzrostly. Navíc výroba v ČR nemůže nikdy konkurovat výrobě v okolních/levnějších zemích. Pokud chce zůstat česká hračka českou hračkou, musíme dávat hodně energie do vysvětlování a prezentace, tak aby zákazník vnímal velkou přidanou hodnotu. A koukal se na českou hračku v celkovém kontextu.
Roste podle vás o české výrobky zájem?
Utukutu: Zájem roste, ale zatím je to jen ve vybrané skupině informované společnosti. Obzvláště mezi generací, která již hodně smýšlí ekologicky a sama oceňuje celkovou hodnotu českého výrobku. Takové zákazníky my máme a i díky nim můžeme dále prezentovat a podporovat vznik našich produktů.
S jakými největším překážkami se ve své tvorbě setkáváte? Co by vám výrazně usnadnilo práci?
Utukutu: Myslím, že by stálo za to vytvořit fungující asociaci české hračky, která by nás jako výrobce podporovala a propojovala. Dokážu si představit platformu, kde bychom mohli sdílet své zkušenosti a možnosti. To ale bohužel nefunguje.
Festival mini dlouhodobě prezentuje české výrobce hraček a vybavení
pro děti. Jaké benefity vám přináší účast na něm?
Utukutu: Festival mini je výjimečná akce, kde každý výrobce dostane svůj prostor. Je pojatá velmi profesionálně a celá akce díky svému vedení tvoří i velmi krásný vizuální dojem. Být na festivalu mini je pro nás pocta a určitá prestiž, protože je to akce jedinečná a na českém trhu nemá podle mě obdoby. Podpora ředitelky festivalu a celého týmu je pro začínající i již fungující značky velkou oporou a může být i navedením pro další kroky.
Kdybyste mohli ocenit jednoho vašeho kolegu, tvůrce, značku, kdo by
to byl a proč?
Utukutu: Miluju tvorbu Emy Sazamy aka REMISAZI. Její grafiky a teď už i hry pro nejmenší děti mne uchvátily a věřím, že by o ní mělo vědět více lidí.
mini – dětský prodejní festival, první a jediný svého druhu u nás
místo konání festivalu /address of the venue
holešovická tržnice – hala 13
otevírací doba
8. – 9. listopadu 2024
pátek 10–18 hod.
sobota 10–18 hod.