PŘEDPLATNÉ ČASOPISU
Nové proměny bydlení ↗
Jak se na praktiky Brašnářství Tlustý dívají zakladatelé a designéři malých českých značek?

Raději budu bankrotář, než lhář. Lokální výrobci reagují na kauzu Brašnářství Tlustý, může negativně ovlivnit i jejich fungování?

Tuhle kauzu minulý týden zaznamenal snad úplně každý. Nešťastný marketing Brašnářství Tlustý rezonoval ve všech médiích. Výsledek je jasný, firma ztratila renomé i kredit. Nemůže ale podobné chování negativně v očích zákazníků ovlivnit i jiné české značky?

ADEMI studio

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ADÉLA MITRENGOVÁ, zakladatelka a designérka: Současnou ekonomickou situaci vnímám jako složitou, a to nejen v posledních měsících, ale už několik let. V žádném případě bych však nikdy nezvolila taktiku, kterou použilo Brašnářství Tlustý. Vypuštění nepravdivé informace o stavu firmy považuji za neetické a za zneužití důvěry a dobrosrdečnosti zákazníků. Tento přístup vytváří na lidi, kteří mají k dané značce pozitivní vazbu, zbytečný nátlak a není férový.

ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy
ADEMI produkty vznikají lokálně v dílně nedaleko Šumavy

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ADÉLA: Nemyslím si, že by tato kauza měla výrazně negativní dopad na to, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jsem já. Věřím, že zákazníci dokážou rozlišit mezi jednotlivými značkami a jejich přístupem k podnikání. Důvěra se buduje dlouhodobě a takovéto excesy mohou ovlivnit vnímání jedné konkrétní značky, nikoliv celého segmentu. Možná dokonce naopak – zákazníci od Brašnářství Tlustý přejdou k jiným značkám, které se chovají transparentně a férově.

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ADÉLA: Naše aktuální situace je náročná, a to především kvůli rostoucím nákladům na materiály, energie a nájmy. To nás staví před výzvu, jak udržet ceny dostupné pro naše zákazníky, aniž by utrpěla kvalita našich produktů. Konkurence ze strany fast fashion a velkých on-line obchodů je stále silnější, což vyžaduje, abychom neustále inovovali a zefektivňovali naše procesy. Přesto pevně věřím, že náš osobní přístup, důraz na kvalitu a autenticitu jsou klíčovými prvky, které nám snad pomáhají udržet si přízeň zákazníků. Tímto způsobem se snažíme nejen udržet, ale také růst i v této složité době.

PBG Studio

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ANETA VOJTOVÁ, spoluzakladatelka a polovina designérského dua: Situace pro malé podnikatele složitá určitě je. Dlouhodobě na nás dopadá především zvyšující se administrativní zatěž a s tím spojené finance, které každým rokem rostou. Nedělají se přitom rodíly mezi velkými a malými firmami. Léto pro nás slabším obdobím není, případný pokles prodejů ale řešíme standardně akcemi nebo zvyhodněnými nabídkami pro zákazníky.

„Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“ „Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“
„Naše výrobky jsou vyrobeny tak, abyste je mohli používat a milovat po dlouhou dobu. To je naše ideologie a to, o co usilujeme. Každý náš výrobek vzniká v dialogu našeho týmu s důrazem na kvalitu materiálu a detail.“

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ANETA: Může být problém, že se často nedělají rozdíly mezi malými lokálními značkami, které svoji práci dělají poctivě a kvalitně (řemeslo, ale i design) a opravdu lokálně. Rozdíl mezi výrobky je enormní a srovnávání některých značek je nesmyslné. Malý neznamená vždy kvalitní a většinou to uvidíte právě na ceně. Za nás tady chybí především edukace v tomto směru.

Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska
Značka PBG pracuje s látkami a kůží z Itálie a Španělska

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ANETA: Naše značka je naštěstí každým rokem na vzestupu, vyžaduje to ale velké úsilí, neustálou aktivitu (akce, novinky, nová prodejní místa, vývoj e-shopu atd.), značka nikdy nesmí ustrnout. To nás samozřejmě baví, obrovskou zátěží je pro nás administrativa, která se každým rokem ze strany státu zvyšuje.

PLAYBAG

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešili podobným způsobem?

ALEŠ LOCH, zakladatel a šéfdesignér: Je pravda, že situace je pro řemeslníky složitá, ale jaký byznys to nemá složité? Nikoho to neopravňuje lhát svým zákazníkům. Jde o to, být rychlý, umět reagovat a adaptovat se. V Playbagu rosteme v B2C meziročně průměrně o 92 %, takže meziroční poklesy nemáme. Zároveň doplním, že i my jsme v Playbagu zažili těžké období, ale raději budu bankrotář, který bojoval se ctí do posledního dechu, než lhář.

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

ALEŠ: Původně jsem se k této kauze nechtěl vyjadřovat, ale právě z důvodu, že těmito praktikami je špiněna poctivá práce českých řemeslníků, být ticho nemůžu. Pokud by se totiž k těmto praktikám uchýlilo více subjektů, nadobro ztratí české řemeslo důvěru českého zákazníka a můžeme všichni zavřít krám. Pro nás i další řemeslníky to může představovat větší náklady na získání důvěry nových zákazníků, což neprospívá vůbec nikomu. Zároveň je pravdou, že udržet si českou výrobu je dražší, a tedy těžší, než ji přenechat čínským nebo polským partnerům. Proto mi záleží na tom, aby zákazníci nebyli zneužíváni a bylo o ně pečováno, jak jen to jde. Čekat na zakoupený produkt dva až tři měsíce a přitom se ohánět Baťovými hesly a jeho odkazem mi přijde směšné.

Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti
Od tašek, přes batohy až k pouzdrům pro důležité drobnosti

Jak byste vy sami popsali svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

ALEŠ: Jak jsem zmínil, i Playbag zažil minulý rok po patnácti letech tíživější situaci. Uvědomil jsem si ale, že potřebuji partnera, který rozumí číslům a který mi pomůže nastartovat růst, abych se mohl zaměřit více na to, co umím nejlépe, a to je produkt a jeho vývoj. Spojil jsem se proto s investiční skupinou Leverage a již po dvou měsících spolupráce se nám podařilo společně otočit trend meziročních propadů a už deset měsíců po sobě v B2C meziročně rosteme. Příští rok také plánujeme expanzi do zahraničí. Tím chci říci, že to jde i jinak.

VENA VALNOHA

Instagram | Web

Tento týden oznámilo Brašnářství Tlustý, že je blízko krachu, a vyzvalo svoje sledující na Facebooku, ať urychleně nakupují jejich výrobky. Vzápětí se ukázalo, že situace není zdaleka tak vážná a majitel firmy chtěl jen zvýšit zisky během slabších letních měsíců. Po kritice se odvolává na to, že situace je pro malé podnikatele a řemeslníky složitá. Pociťujete také dnes náročnější období? Dovedete si představit, že byste pokles zakázek řešila podobným způsobem?

VENDULA, zakladatelka a designérka: Musím říct, že zneužít takto vážné situace a používat slova jako krach a insolvence ke zvýšení prodejů je nehorázné. Mrzí mě, že pan Petrův zneužil solidárnosti svých zákazníků, a ztratil tak roky budovanou důvěru ve značku. Já sama nepociťuji úbytek práce, ale jsem malý podnikatel, který neživí zaměstnance, takže pokud mě zasáhne slabší měsíc, rozhodně se ze situace nehroutím. Navíc léto je nejvyšší čas chystat zásoby na vánoční sezonu, takže práce je momentálně opravdu dost. Rozhodně si nedovedu představit řešení poklesu objednávek tímto způsobem a věřím, že existuje lepší způsob, jak své zákazníky přimět k nákupu.

Brašnářství Tlustý se specializuje na ručně vyráběné kožené výrobky. Jejich cena je relativně vysoká, s pochopitelným argumentem, že jde o lokálně vyráběný produkt, jehož tvůrci jsou férově zaplaceni. Nebojíte se, že po vlně kritiky, která se na majitele snesla, se kauza negativně promítne i do toho, jak veřejnost vnímá malé výrobce, jako jste vy?

VENDULA: Brašnářství Tlustý není malá firma ani výrobce, je to velká a zavedená firma. Nebojím se, že by tato situace nějak negativně ovlivnila moji práci, naopak se spousta šikovných řemeslníků může dostat do většího povědomí. Což už se děje například na síti X, kde si lidé předávají tipy na schopné brašnáře, a tak jsem po kauze zaznamenala vysoký nárůst na e-shopu.

Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky
Minimalistické a variabilní ztvárnění kabelky

Jak byste vy sama popsala svoji aktuální situaci z pohledu byznysu?

VENDULA: Léto se může zdát být okurkovou sezonou, ale není tomu tak. Práce a objednávek z e-shopu mám dost, za což jsem neskutečně vděčná, a děkuju svým zákazníkům za to, že u mě nakupují. Naopak září očekávám vlažnější, protože lidé začnou po prázdninách více šetřit na Vánoce.

Rubriky:

Další z rubriky

.
Číst článek
18. 11. 2024
Tereza Urban
Doba čtení 5 min

Designéři bez diplomu. Co mi chybělo v řemesle nebo technice, jsem vyplnila vášní. Je dnes potřeba mít formální vzdělání, aby člověk uspěl v prostředí designu?

Formální vzdělání se v mnoha oblastech považuje za základní kámen úspěšné kariéry. Je tomu tak i v oboru, kde titul z prestižní školy a studium v ateliéru významného designéra bývá alespoň kvalitním odrazovým můstkem na cestě k úspěchu?

Design & umění Názory & polemika
Na festivalu najdete například i hravé textilní výrobky od značky Vigvam
Číst článek
09. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Česká hračka zažívá těžší období. Největší překážka je stagnace trhu. Ptáme se českých tvůrců, v jaké kondici je obor, ve kterém podnikají

Tvůrců, kteří se věnují výrobě a prodeji hraček, znatelně přibývá. Vidět je to i na pravidelném festivalu mini, kde se současní tvůrci prezentují. V jaké kondici ale momentálně obor opravdu je?

Design & umění Názory & polemika
20240924 KATARZYNA KOZYRA foto Roman Polasek JPG 18
Číst článek
01. 11. 2024
Nikol Galé
Doba čtení 7 min

Česká republika zásadně zaspala. S ředitelem GVUO v Ostravě Jiřím Jůzou nejen o tom, proč zde poslední samostatná galerijní budova vznikla před 100 lety

Před rokem jsme s ředitelem Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) Jiřím Jůzou probíhali témata spojená s touto významnou institucí. Nedávno jsme si dali „opáčko“, při němž jsme bilancovali.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory
Jak to mají sklářští designéři se sociálními sítěmi?
Číst článek
11. 10. 2024
Redakce
Doba čtení 5 min

Problém jménem algoritmus. Žijeme v bublině a nedostávají se k nám věci, které by nás mohly posunout. Jaká rizika a výhody má instagram pro české designéry?

Bez nich se už neobejdeme, ale soužití s nimi přináší i řadu nepříjemností. Sociální sítě ovlivňují všechny obory a design není výjimkou. Jak s nimi pracují úspěšní lokální designéři?

Názory & polemika
Pan Maros 2
Číst článek
18. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Když všichni odejdeme, kdo změní Slovensko k lepšímu? Maroš Schmidt vede Slovenské centrum dizajnu v časech, které nejsou pro tamní kulturu příznivé

Slovensko zažívá složité časy. Situace je dramatická a mění se každým dnem. Jaký vliv budou mít kroky současné ministryně kultury na slovenský design? A jaké poučení si mohou odnést Češi? Ptáme se ředitele Slovenského centra dizajnu Maroše Schmidta.

Názory & polemika Rozhovory
Šéfredaktorka Veronika Pařízková se tentokrát zaměřila na téma menstruační chudoby
Číst článek
11. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Design Mirror. Vložky pro všechny! Menstruační chudoba trápí i Česko, jak může pomoct design?

To, že design umí pomáhat, je známá věc. Produktů, které by ale dokázaly řešit celospolečenské problémy, je stále v českém prostředí pomálu. Topíme se pod záplavou váziček, lampiček a židliček. Co ale opravdu může pomoct obrátit ustálené principy? Třeba menstruační kalíšek!

Názory & polemika
Andrea Krejčí
Číst článek
09. 09. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Děsivý trend, který je třeba vyřešit. Andrea Krejčí se snaží zachránit etablovaný prostor GaP ve Znojmě, kde vystavují špičkoví umělci

Znojmo díky ní ožilo kvalitním designem a uměním. Andrea Krejčí stojí za realizací vyhlášeného prostoru GaP v Kollárově ulici. Ještě než začalo léto se ale od radnice dozvěděla, že jim bude zvýšen nájem. A to výrazně. Dokáží podobné projekty přežít bez podpory města?

Názory & polemika Rozhovory
01
Číst článek
12. 08. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Design Mirror. Špinavá hra nadnárodních korporací. Jak tabákový průmysl využívá české designéry?

Mají designéři svědomí? A můžeme ho vidět?

Názory & polemika
K příležitosti oslav výročí ikonického modelu Porsche 356 No. 1 firma v rámci advertorialu Vogue #MyLifeWithPorsche oslovila mimo jiné šperkařku Janju Prokić
Číst článek
22. 07. 2024
Tereza Urban
Doba čtení 3 min

Design ve spárech reklamy. Proč přibývá českých tvůrců, kteří se nechávají platit za komerční propagace?

Pokud zabrousíte na nějaký z instagramových účtů českých designérů, možná na vás kromě fotek jejich práce vyskočí i spolupráce s mezinárodními značkami. Jejich výrobkům propůjčí kredibilitu a dělají z nich designové chuťovky. Mají však mantinely, za které by v rámci reklamních spoluprací nešli?

Názory & polemika
Veronika Pařízková, šéfredaktorka magazínu Designnews
Číst článek
08. 07. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Design Mirror. Milán bez potlesku. Je formát podobných velkolepých přehlídek smysluplný?

„Vidět Neapol a zemřít.“ Klasické rčení by se v prostředí designu mohlo směle přejmenovat na „Vidět Milán a zemřít“. Dubnové Salone del Mobile je totiž bez nadsázky opravdu nejdůležitější světovou událostí pro designéry a celý byznys, který se kolem nich točí. Není ale na čase změnit optiku?

Názory & polemika
Lightworks
IKEA
Gadesign

AKCE A UDÁLOSTI

Design nepatří jen do Prahy! Navštivte festival MEAT DESIGN v Ostravě a pořiďte první vánoční dárky. Zapište si adresu: Boutique Business Inkubátor Ostravica.

22.—24. listopadu
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

Výstaviště Praha - imerzivní divadlo a gastronomie

Nejnovější články

Tereza letos vystavovala sérii Počátek i na prestižním veletrhu Salone dle Mobile, pod záštitou značky TON.
Číst článek
20. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Myslím, že volné umění o moc nepřišlo, když jsem se raději věnovala dceři. Tereza Talichová upřímně o tom, jaké je to rozjet značku ve 40 a zda cítí generační propast

Tereza Talichová je neuvěřitelně milá, skromná a talentovaná. Její značka Tititi se zrodila z touhy po svobodě, ale dala si načas. Dnes s ní sbírá zasloužené úspěchy.

Design & umění Rozhovory
.
Číst článek
18. 11. 2024
Tereza Urban
Doba čtení 5 min

Designéři bez diplomu. Co mi chybělo v řemesle nebo technice, jsem vyplnila vášní. Je dnes potřeba mít formální vzdělání, aby člověk uspěl v prostředí designu?

Formální vzdělání se v mnoha oblastech považuje za základní kámen úspěšné kariéry. Je tomu tak i v oboru, kde titul z prestižní školy a studium v ateliéru významného designéra bývá alespoň kvalitním odrazovým můstkem na cestě k úspěchu?

Design & umění Názory & polemika
Lejaan
Číst článek
15. 11. 2024
Eliška Vrbová
Doba čtení 4 min

Z Instagramu přímo do ložnice. Je to jako spát v hotelové posteli, shodují se influencerky a designérka, které vyzkoušely povlečení české značky Lejaan

Když si ho pořídily, zamilovaly se. Domovy producentky Natálie Majvaldové, designérky Adély Mitrengové a budoucí psycholožky Jany Albrechtové jsou osobité, jedno ale mají společné - postele povlečené do české značky Lejaan. Proč je povlečení nadchlo, jak o něj pečují a čím utvářejí svůj domov?

Interiér & architektura
Vesnický ráz se nezapře ani v interiéru.
Číst článek
13. 11. 2024
Veronika Pařízková
Doba čtení 3 min

Vrátili se z Ameriky a zachránili zchátralý statek. Původní západočeská usedlost Darmyšl se díky péči manželů Ivanových proměnila ve výstavní bydlení

Podobné místo byste v Česku hledali stěží. Má atmosféru Toskánska, moderní vybavení hodné Švýcarska a eklekticky vybavený interiér, jak to umí ve Francii. Statek Darmyšl přitom najdete ve vesničce kousek od kláštera v Kladrubech.

Interiér & architektura Design guide
Na festivalu najdete například i hravé textilní výrobky od značky Vigvam
Číst článek
09. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Česká hračka zažívá těžší období. Největší překážka je stagnace trhu. Ptáme se českých tvůrců, v jaké kondici je obor, ve kterém podnikají

Tvůrců, kteří se věnují výrobě a prodeji hraček, znatelně přibývá. Vidět je to i na pravidelném festivalu mini, kde se současní tvůrci prezentují. V jaké kondici ale momentálně obor opravdu je?

Design & umění Názory & polemika
Ilustrátorka Marie Urbánková
Číst článek
07. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 4 min

Na Ledové království jsem krátká! Marie Urbánková ilustraci nestudovala, přesto dnes patří mezi přední autorky tvorby pro nejmenší děti

Tvorba pro děti má svá specifika. Ne každý rukopis, který zvolí dospělý ilustrátor, nadchne i ty nejmenší. Jak přistupuje k tvorbě talentovaná tvůrkyně Marie Urbánková, autorka řady knížek nebo vizuálu pro Festival Mini?

Design & umění Rozhovory
Díky preciznímu zpracování vestavěných trub a velké pozornosti, kterou Bosh věnuje každičkému detailu, ladí všechny pečicí trouby naprosto dokonale.
Číst článek
06. 11. 2024
Redakce
Doba čtení 3 min

Maso jako z oblíbené restaurace. Trouby Bosch nabízejí funkce, díky kterým se jídlo uvařené doma vyrovná i haute cuisine

Chcete připravit maso nebo rybu tak, jak to dělají ve vaší oblíbené restauraci? Nebo sníte o tom, že upečete ten nejlepší chléb, který kupujete v pekařství odvedle? S novými funkcemi trouby Bosch toho snadno dosáhnete.

Design & umění
Denisa Strmiskova studio
Číst článek
06. 11. 2024
Michaela Irová
Doba čtení 4 min

Dává místům zcela jedinečnou identitu. Proč se stala Denisa Strmisková hvězdou lokálního interiérového designu?

Na její práci narazíte v prestižních restauracích, hostelech i historických památkách. Denisa Strmisková, architektka s citlivostí divadelního tvůrce, přetváří prostory s lehkostí a odvahou. Její projekty mísí estetiku s emocemi a propojují světlo, vůně a materiály do jedinečného smyslového zážitku.

Interiér & architektura
Roman Mareš a Max Koreis u své nepřehlédnutelné instalace
Číst článek
04. 11. 2024
Jana Brandtlová
Doba čtení 3 min

I obyčejné tepláky mohou mít kvalitní design. Řetězec Kaufland se rozhodl spojit se studenty UMPRUM a vytvořil kolekci volnočasového oblečení pro své zaměstnance

Řetězec Kaufland nezapomíná na své zaměstnance. Ke svému výročí si nadělil kolekci oblečení ve spolupráci se studenty UMPRUM a spolu s ateliérem dvoutakt představili během letošního Designbloku impozantní instalaci v Superstudiu Muzea hlavního města Prahy.

Design & umění
20240924 KATARZYNA KOZYRA foto Roman Polasek JPG 18
Číst článek
01. 11. 2024
Nikol Galé
Doba čtení 7 min

Česká republika zásadně zaspala. S ředitelem GVUO v Ostravě Jiřím Jůzou nejen o tom, proč zde poslední samostatná galerijní budova vznikla před 100 lety

Před rokem jsme s ředitelem Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) Jiřím Jůzou probíhali témata spojená s touto významnou institucí. Nedávno jsme si dali „opáčko“, při němž jsme bilancovali.

Design & umění Názory & polemika Rozhovory