ADC Czech Creative Awards letos otevírá již 32. ročník a opět hledá tu nejlepší reklamu. Porota se skládá z předních odborníků v oboru, hodnotit práce bude například Tereza Talichová nebo umělec Jan Kaláb. Kdo zaujal porotu v předešlých ročnících? Pojďme se inspirovat!
Jedním ze zlatých vítězů se stala kampaň Kolóra, která představila aršík poštovních známek, obraz s prezidentem a také odstíny barev typické pro Čechy. Vizuál byl zpracován designérem Petrem Štěpánem a jeho týmem pro kancelář prezidenta České republiky Petra Pavla a v kruzích grafického designu má dobře našlápnuto stát se budoucí ikonou.


Jak si vychutnávat život i trochu spontánním a lehkomyslným způsobem nám i svému synovi v reklamě pro Krušovice ukázal Bolek Polívka. Malý kousek kinematografie v čele s českou legendou i bohémem byl oceněn v několika kategoriích a odnesl si zlato za nejlepší Medium format. Pozornost porotců ci napříč kategoriemi získala i Fofrtaška 2.0, projekt pro Kaufland, která propojuje fanoušky e-sportu a seniory na které se na streamovací platformě Twitch díky této kampani pomohlo vybrat přes milion korun! Z generačního vtipu hybatelem dobrých skutků? Ano, prosím!
KDO VYBERE VÍTĚZE?
Pro soutěž bylo sestaveno několik porot, které jsou složené z profesionálů ve svém oboru. V čele 25 odborníků stojí mezinárodní hosté, jimiž jsou pro Advertising Jury Alejandro di Trolio z Cheil Worldwide a pro Art Jury Irene Kugelmann z DDB Group. Art Jury bude mít nelehký úkol hodnotit kategorie Craft a Design. Hlavní roli tu bude hrát především kvalita zpracování. Kreativní koncept a jeho originalita budou zásadní naopak pro Advertising Jury, která bude hodnotit projekty od tradičních ATL formátů až po oblasti engagementu, experience a business creativity. Profily všech porotců najdete na webu soutěže.


„V duchu dlouhodobé vize klubu Kreativita má cenu zůstává posláním soutěže oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu. Nadále se chceme rozšiřovat i směrem k designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co dočinění s kreativitou jako takovou. A dobře víme, že na skvělou kreativu je potřeba mít dostatek nadšení a energie. Proto se tento aspekt stává i tématem letošní kampaně ADC Czech Creative Awards se sloganem Get Hyped. K ultimátnímu načerpání energie a nahajpování samozřejmě dojde na slavnostním galavečeru s vyhlášením vítězů”, říká předseda ADC Miky Karas.


JAK NA PŘIHLÁŠKU?
List nezbytností, které je třeba si ohlídat.
- DEADLINE: 7. březen 2025
- Je třeba mít uhrazené všechny soutěžní poplatky včas.
- Registrace uživatelů z předchozích ročníků pozbývají automaticky platnost, takže pro aktuální ročník soutěže je nutné provést novou registraci přihlašovatele.
- Je nutné sebe nejprve registrovat skrze aplikaci. Platí, že jedna přihláška= jedna kategorie.
- Přílohy přikládejte ve formátu:
Image file format: Best possible quality JPG, no compression, min. 1920 px x min. 1080 px
Video file format: Full HD 1920 x 1080 px, MP4 H.264, Format 16:9, 8 MB/s – 12 MB/s (medium quality) - Porota je mezinárodního složení, proto veškeré texty či titulky musí být připravené i v angličtině.
- Před dokončením přihlášky proveďte kontrolu dat, po uzamknutí už nelze přihlášku nijak upravovat a je třeba uhradit neprodleně vstupní poplatek.


Přihlásit se lze do několika kategorií. Popsané do nejmenšího detailu je spolu s podmínkami přihlášení najdete ZDE:
Advertising: Do této kategorie patří filmové projekty krátké i dlouhé stopáže, reklamní práce s výraznou myšlenkou, která díky svému jednoduchému provedení a přímočarému sdělení vynikne i v ruchu veřejného prostoru, print, který dokáže na delší dobu chytit oko čtenáře a jakákoliv práce, která má výhradně nekomerční cíle, nebo byla vytvořena na podporu neziskových organizací a jejich cílů.
Engagement: Kategorie Engagement oceňuje kampaně, které dokážou lidi vtáhnout, zapojit a přimět je k interakci. Zahrnuje aktivity od budování komunit na sociálních sítích přes inovativní spolupráce s influencery až po značky, které umí reagovat na aktuální dění. Neměly by zde chybět ani projekty, které formují kulturu a přinášejí společenskou změnu.
Experience: Ať už jde o využití dat a technologií, kreativní práci s médii, nebo interaktivní formáty jako gaming a virtuální realita, klíčem je inovace. Fyzický i digitální prostor se zde stávají hřištěm pro značky, které chtějí bavit, inspirovat a posouvat hranice engagementu. Každý projekt musí diváky nejen oslovit, ale skutečně vtáhnout do dění, proto je tu místo i pro práce, které propojují fyzický a digitální svět.
Business creativity: Do kategorie přihlašujte práce, které svým kreativním plánováním dokázaly posunout značku o level výše. Vyřešili jste kreativně obchodní problém? Sem s tím!


Craft: A funguje to po craftové stránce? Kategorie craft není ničím menším než udílením filmových Oscarů na poli reklamy. Nejlepší scénář? Cena za nejlepší obsazení do reklamy? Nejlepší zvukový design? Porota vybere práci, která bude řemeslně skvěle odvedena.
Design: Ilustrace, nový rebrand značky, vizuální identita, firemní tiskoviny, plakáty ale i hry nebo webové stránky. Zde zazáří projekty se silnou vizuální stránkou a vytříbeným nápadem. Vzhůru do toho!




Slavnostní ceremoniál proběhne v prostorách ARCHA+ 7. května 2025.


Profesní klub ADC se soutěží zaměřuje na to, aby kolem sebe rozvířil závan nadšení pro kreativní práci. Ambicí soutěže je nejen ocenit, ale také napumpovat do oboru trochu čerstvé energie, tolik potřebné k vymýšlení, tvoření a přinášení neotřelých byznysových řešení. A podpořit u kreativních tvůrců i klientů motivaci k práci v oboru.
Art Directors Club je nezisková organizace usilující o růst odborné úrovně propojováním, vzděláváním a inspirováním kreativní komunity.