PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

ADC Czech Creative Awards letos otevírá již 32. ročník a opět hledá tu nejlepší reklamu. Porota se skládá z předních odborníků v oboru, hodnotit práce bude například Tereza Talichová nebo umělec Jan Kaláb. Kdo zaujal porotu v předešlých ročnících? Pojďme se inspirovat! 

Jedním ze zlatých vítězů se stala kampaň Kolóra, která představila aršík poštovních známek, obraz s prezidentem a také odstíny barev typické pro Čechy. Vizuál byl zpracován designérem Petrem Štěpánem a jeho týmem pro kancelář prezidenta České republiky Petra Pavla a v kruzích grafického designu má dobře našlápnuto stát se budoucí ikonou. 

Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě
Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě

Jak si vychutnávat život i trochu spontánním a lehkomyslným způsobem nám i svému synovi v reklamě pro Krušovice ukázal Bolek Polívka. Malý kousek kinematografie v čele s českou legendou i bohémem byl oceněn v několika kategoriích a odnesl si zlato za nejlepší Medium format. Pozornost porotců ci napříč kategoriemi získala i Fofrtaška 2.0, projekt pro Kaufland, která propojuje fanoušky e-sportu a seniory na které se na streamovací platformě Twitch díky této kampani pomohlo vybrat přes milion korun! Z generačního vtipu hybatelem dobrých skutků? Ano, prosím! 

KDO VYBERE VÍTĚZE? 

Pro soutěž bylo sestaveno několik porot, které jsou složené z profesionálů ve svém oboru. V čele 25 odborníků stojí mezinárodní hosté, jimiž jsou pro Advertising Jury Alejandro di Trolio z Cheil Worldwide a pro Art Jury Irene Kugelmann z DDB Group. Art Jury bude mít nelehký úkol hodnotit kategorie Craft a Design. Hlavní roli tu bude hrát především kvalita zpracování. Kreativní koncept a jeho originalita budou zásadní naopak pro Advertising Jury, která bude hodnotit projekty od tradičních ATL formátů až po oblasti engagementu, experience a business creativity. Profily všech porotců najdete na webu soutěže.

Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio
Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio

„V duchu dlouhodobé vize klubu Kreativita má cenu zůstává posláním soutěže oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu. Nadále se chceme rozšiřovat i směrem k designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co dočinění s kreativitou jako takovou. A dobře víme, že na skvělou kreativu je potřeba mít dostatek nadšení a energie. Proto se tento aspekt stává i tématem letošní kampaně ADC Czech Creative Awards se sloganem Get Hyped. K ultimátnímu načerpání energie a nahajpování samozřejmě dojde na slavnostním galavečeru s vyhlášením vítězů”, říká předseda ADC Miky Karas.

Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign! Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!
Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!

JAK NA PŘIHLÁŠKU? 

List nezbytností, které je třeba si ohlídat.

  • DEADLINE: 7. březen 2025 
  • Je třeba mít uhrazené všechny soutěžní poplatky včas. 
  • Registrace uživatelů z předchozích ročníků pozbývají automaticky platnost, takže pro aktuální ročník soutěže je nutné provést novou registraci přihlašovatele.
  • Je nutné sebe nejprve registrovat skrze aplikaci. Platí, že jedna přihláška= jedna kategorie. 
  • Přílohy přikládejte ve formátu:
    Image file format: Best possible quality JPG, no compression, min. 1920  px x min. 1080 px
    Video file format: Full HD 1920 x 1080 px, MP4 H.264, Format 16:9, 8 MB/s – 12 MB/s (medium quality)
  • Porota je mezinárodního složení, proto veškeré texty či titulky musí být připravené i v angličtině. 
  • Před dokončením přihlášky proveďte kontrolu dat, po uzamknutí už nelze přihlášku nijak upravovat a je třeba uhradit neprodleně vstupní poplatek. 
I naše památky musejí někdy převléci kabát I naše památky musejí někdy převléci kabát
I naše památky musejí někdy převléci kabát

Přihlásit se lze do několika kategorií. Popsané do nejmenšího detailu je spolu s podmínkami přihlášení najdete ZDE

Advertising: Do této kategorie patří filmové projekty krátké i dlouhé stopáže, reklamní práce s výraznou myšlenkou, která díky svému jednoduchému provedení a přímočarému sdělení vynikne i v ruchu veřejného prostoru, print, který dokáže na delší dobu chytit oko čtenáře a jakákoliv práce, která má výhradně nekomerční cíle, nebo byla vytvořena na podporu neziskových organizací a jejich cílů.

Engagement: Kategorie Engagement oceňuje kampaně, které dokážou lidi vtáhnout, zapojit a přimět je k interakci. Zahrnuje aktivity od budování komunit na sociálních sítích přes inovativní spolupráce s influencery až po značky, které umí reagovat na aktuální dění. Neměly by zde chybět ani projekty, které formují kulturu a přinášejí společenskou změnu.

Experience: Ať už jde o využití dat a technologií, kreativní práci s médii, nebo interaktivní formáty jako gaming a virtuální realita, klíčem je inovace. Fyzický i digitální prostor se zde stávají hřištěm pro značky, které chtějí bavit, inspirovat a posouvat hranice engagementu. Každý projekt musí diváky nejen oslovit, ale skutečně vtáhnout do dění, proto je tu místo i pro práce, které propojují fyzický a digitální svět.

Business creativity: Do kategorie přihlašujte práce, které svým kreativním plánováním dokázaly posunout značku o level výše. Vyřešili jste kreativně obchodní problém? Sem s tím! 

Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková
Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková

Craft: A funguje to po craftové stránce? Kategorie craft není ničím menším než udílením filmových Oscarů na poli reklamy. Nejlepší scénář? Cena za nejlepší obsazení do reklamy? Nejlepší zvukový design? Porota vybere práci, která bude řemeslně skvěle odvedena. 

Design: Ilustrace, nový rebrand značky, vizuální identita, firemní tiskoviny, plakáty ale i hry nebo webové stránky. Zde zazáří projekty se silnou vizuální stránkou a vytříbeným nápadem. Vzhůru do toho! 

Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design

Slavnostní ceremoniál proběhne v prostorách ARCHA+ 7. května 2025.

Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková
Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková

Profesní klub ADC se soutěží zaměřuje na to, aby kolem sebe rozvířil závan nadšení pro kreativní práci. Ambicí soutěže je nejen ocenit, ale také napumpovat do oboru trochu čerstvé energie, tolik potřebné k vymýšlení, tvoření a přinášení neotřelých byznysových řešení. A podpořit u kreativních tvůrců i klientů motivaci k práci v oboru.

Art Directors Club je nezisková organizace usilující o růst odborné úrovně propojováním, vzděláváním a inspirováním kreativní komunity.

Rubriky:

Další z rubriky

Cover KD1 25

AKCE A UDÁLOSTI

Fotografka, která ve své tvorbě neustále překračuje hranice konvenčního média. Navštivte výstavu Terezie Foldynové v GVUO a objevte cestu umělkyně, kde každý snímek vypráví příběh o propojení mezi člověkem, přírodou a uměním.

5. – ⁠⁠⁠⁠⁠⁠30. března 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

ArtCamp25

Nejnovější články

Designnws
Číst článek
10. 03. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 4 min

Najít životní rovnováhu díky hlíně. Keramické dílny vznikají napříč republikou, jak fungují a pro koho jsou určené?

Po oblibě keramických dílen a praktických kurzech vznikají také místa, která umožňují keramikům tvořit o samotě. Bývají zde k dispozici všechny potřebné materiály a nástroje, stačí se jen zaregistrovat. Potom už jen zabořit ruce do hlíny a začít tvořit.

Design & umění
Letošní ročník bude již 25. v řadě!
Číst článek
06. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Příležitost zdokonalit se! Sutnarka otevírá další ročník letní školy ArtCamp, své zkušenosti předá fotografka Libuše Jarcovjaková nebo skotská módní návrhářka z Glasgow School of Art

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni otevírá přihlášky na devatenáctý ročník letní školy umění ArtCamp, která se uskuteční od 7. do 25. července 2025. Zájemci se mohou hlásit do 31. května.

Akce a události
Studenti i pedagogové doufají, že klauzulím tématem otevřou opravdovou změnu týkající se grafického zpracování dokladů
Číst článek
05. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 8 min

Není to grafický přešlap, jen jsme opět o pár kroků pozadu. Studenti navrhli nové podoby cestovních pasů, nechybí varianta s pohádkovými postavami nebo ilustrace české krajiny

Může a má cestovní doklad zrcadlit vztah k národní nebo státní identitě? Jak vizualizovat vztah k místu, které společně obýváme a nazýváme ho státem? Ohledávání těchto otázek byla v zimním semestru 2024/25 věnována spolupráce studentů ateliéru GDVK na UMPRUM, Státní tiskárny cenin a hostů.

Design & umění Názory & polemika
Adam Kvaček zaujal svým analytickým přístupem v Diploma Selection na posledním ročníku festivalu Designblok
Číst článek
03. 03. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Adam Kvaček svou prací otevírá složité otázky, na které neexistují jednoduché odpovědi

Jeho diplomová práce Paradox of Isoëte vzbuzuje zájem odborné i laické veřejnosti. Zkoumá odcizení člověka od přírody a nabízí i scénář možné budoucnosti bez přírodních druhů, které vyhynou v důsledku lidské činnosti.

Design & umění Rozhovory
Jakub Huráb, jeden z obchodních zástupců LD Seating, a šéfredaktorka magazínu Designnews.cz Veronika Pařízková
Číst článek
28. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Fronty na práci se u nás nestojí, šikovné lidi musíme hledat, říká Jakub Huráb z boskovické firmy LD Seating. Kam hodlá firma expandovat? A jaké jsou vztahy v rodinných firmách?

„Musíme mít nůžky otevřené na všechny typy zákazníků,“ říká o strategii firmy LD Seating její jednatel Jakub Huráb. Do čeho firma nejvíce investuje? A jaké největší benefity přináší Asociace českého průmyslového designu?

Design & umění Podcast
No Architects a Atlas
Číst článek
24. 02. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Národní galerie momentálně dělá kroky zpět. Tvůrci reagují na záměr zpoplatnit vstup do volnočasového prostoru Atlas ve Veletržním paláci, který měl původně sloužit všem rodičům s dětmi

Národní galerie se v roce 2022 rozhodla, že se otevře dětem. Nechala vytvořit prostor Atlas, který v mnohém převyšoval běžný koncept dětských koutků. Nyní se rozhodla, že se dětem zase uzavře.

Interiér & architektura Názory & polemika
Jak se daří (mladým) šperkařským talentům v Česku? Ptali jsme se Ondřeje Stáry, Elišky Lhotské a Veroniky Murárikové.
Číst článek
21. 02. 2025
Anna Jurečková
Doba čtení 5 min

Je těžké přiblížit se těm, kteří jsou více vidět. Proč u nás získávají ceny stále stejní šperkaři? Analyzujeme, zda český šperk stagnuje a co ho brzdí

Soutěž Czech Grand Design na konci ledna zveřejnila širší nominace za rok 2024. Šperkař Ondřej Stára už loni upozornil na to, že mladé talenty z kategorie šperk jsou v rámci ocenění opomíjeny. Jaká by měla být kritéria výběru? A je pro šperkaře a šperkařky v Česku těžké se prosadit?

Názory & polemika
Interiéry dotažené do nejmenšího detailu
Číst článek
19. 02. 2025
Redakce Jana Brandtlová
Doba čtení 3 min

Stačí jeden výrazný doplněk. Neotřelé kousky s nádechem výstřednosti nabízí značka KARE

Celosvětová značka KARE funguje na trhu přes 40 let a v Česku zaujala nejen svým neotřelým designem mnoho nadšenců do interiérového designu. Každoročně nabízí tisíce produktů k vytvoření individuálního interiéru jeho majitele.

Design & umění
Apartmány Florián se nachází v nádherné přírodě v okolí Kvildy
Číst článek
17. 02. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Horská architektura, která neškodí. Nově postavené apartmány Florián ukazují, že stavět v přírodě lze s ohleduplností a vkusem

Fenomén horských apartmánů zasáhl i české hory. Některé projekty jsou povedené a postavené s ohledem k okolní přírodě, jiné na všechny požadavky spíš rezignují. Nově postavený apartmánový dům Florián je prvním příkladem. Kvildě rozhodně neškodí.

Interiér & architektura Design guide
Antonie Formanová pro PBG, Lazy Eye a Anna Schwitzer
Číst článek
15. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

V hlavní roli Antonie. Designéři a lokální značky sází v reklamních kampaních často na stejná jména, není to kontraproduktivní?

Jedna herečka, řada značek. V posledních měsících bylo pro milovníky českého designu těžké vyhnout se na Instagramu talentované hvězdě Antonii Formanové. Není ale angažmá jedné hvězdy kontraproduktivní? Zeptali jsme se jednotlivých značek, co je k výběru vedlo a co si od něj slibují.

Názory & polemika