PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

ADC Czech Creative Awards letos otevírá již 32. ročník a opět hledá tu nejlepší reklamu. Porota se skládá z předních odborníků v oboru, hodnotit práce bude například Tereza Talichová nebo umělec Jan Kaláb. Kdo zaujal porotu v předešlých ročnících? Pojďme se inspirovat! 

Jedním ze zlatých vítězů se stala kampaň Kolóra, která představila aršík poštovních známek, obraz s prezidentem a také odstíny barev typické pro Čechy. Vizuál byl zpracován designérem Petrem Štěpánem a jeho týmem pro kancelář prezidenta České republiky Petra Pavla a v kruzích grafického designu má dobře našlápnuto stát se budoucí ikonou. 

Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě
Hřbitovně pravá nebo vontská špendlíková barva? Copywriting v té nejlepší podobě

Jak si vychutnávat život i trochu spontánním a lehkomyslným způsobem nám i svému synovi v reklamě pro Krušovice ukázal Bolek Polívka. Malý kousek kinematografie v čele s českou legendou i bohémem byl oceněn v několika kategoriích a odnesl si zlato za nejlepší Medium format. Pozornost porotců ci napříč kategoriemi získala i Fofrtaška 2.0, projekt pro Kaufland, která propojuje fanoušky e-sportu a seniory na které se na streamovací platformě Twitch díky této kampani pomohlo vybrat přes milion korun! Z generačního vtipu hybatelem dobrých skutků? Ano, prosím! 

KDO VYBERE VÍTĚZE? 

Pro soutěž bylo sestaveno několik porot, které jsou složené z profesionálů ve svém oboru. V čele 25 odborníků stojí mezinárodní hosté, jimiž jsou pro Advertising Jury Alejandro di Trolio z Cheil Worldwide a pro Art Jury Irene Kugelmann z DDB Group. Art Jury bude mít nelehký úkol hodnotit kategorie Craft a Design. Hlavní roli tu bude hrát především kvalita zpracování. Kreativní koncept a jeho originalita budou zásadní naopak pro Advertising Jury, která bude hodnotit projekty od tradičních ATL formátů až po oblasti engagementu, experience a business creativity. Profily všech porotců najdete na webu soutěže.

Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio
Porotu copywriterů a kreativních direktorů z firem jako je MUW Saatchi & Saatchi, Ogilvy Prague, nebo WEAREGINGER vede Alejandro Di Trolio

„V duchu dlouhodobé vize klubu Kreativita má cenu zůstává posláním soutěže oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu. Nadále se chceme rozšiřovat i směrem k designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co dočinění s kreativitou jako takovou. A dobře víme, že na skvělou kreativu je potřeba mít dostatek nadšení a energie. Proto se tento aspekt stává i tématem letošní kampaně ADC Czech Creative Awards se sloganem Get Hyped. K ultimátnímu načerpání energie a nahajpování samozřejmě dojde na slavnostním galavečeru s vyhlášením vítězů”, říká předseda ADC Miky Karas.

Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign! Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!
Deadline se pro opozdilce prodloužil až do 7. března! This is your sign!

JAK NA PŘIHLÁŠKU? 

List nezbytností, které je třeba si ohlídat.

  • DEADLINE: 7. březen 2025 
  • Je třeba mít uhrazené všechny soutěžní poplatky včas. 
  • Registrace uživatelů z předchozích ročníků pozbývají automaticky platnost, takže pro aktuální ročník soutěže je nutné provést novou registraci přihlašovatele.
  • Je nutné sebe nejprve registrovat skrze aplikaci. Platí, že jedna přihláška= jedna kategorie. 
  • Přílohy přikládejte ve formátu:
    Image file format: Best possible quality JPG, no compression, min. 1920  px x min. 1080 px
    Video file format: Full HD 1920 x 1080 px, MP4 H.264, Format 16:9, 8 MB/s – 12 MB/s (medium quality)
  • Porota je mezinárodního složení, proto veškeré texty či titulky musí být připravené i v angličtině. 
  • Před dokončením přihlášky proveďte kontrolu dat, po uzamknutí už nelze přihlášku nijak upravovat a je třeba uhradit neprodleně vstupní poplatek. 
I naše památky musejí někdy převléci kabát I naše památky musejí někdy převléci kabát
I naše památky musejí někdy převléci kabát

Přihlásit se lze do několika kategorií. Popsané do nejmenšího detailu je spolu s podmínkami přihlášení najdete ZDE

Advertising: Do této kategorie patří filmové projekty krátké i dlouhé stopáže, reklamní práce s výraznou myšlenkou, která díky svému jednoduchému provedení a přímočarému sdělení vynikne i v ruchu veřejného prostoru, print, který dokáže na delší dobu chytit oko čtenáře a jakákoliv práce, která má výhradně nekomerční cíle, nebo byla vytvořena na podporu neziskových organizací a jejich cílů.

Engagement: Kategorie Engagement oceňuje kampaně, které dokážou lidi vtáhnout, zapojit a přimět je k interakci. Zahrnuje aktivity od budování komunit na sociálních sítích přes inovativní spolupráce s influencery až po značky, které umí reagovat na aktuální dění. Neměly by zde chybět ani projekty, které formují kulturu a přinášejí společenskou změnu.

Experience: Ať už jde o využití dat a technologií, kreativní práci s médii, nebo interaktivní formáty jako gaming a virtuální realita, klíčem je inovace. Fyzický i digitální prostor se zde stávají hřištěm pro značky, které chtějí bavit, inspirovat a posouvat hranice engagementu. Každý projekt musí diváky nejen oslovit, ale skutečně vtáhnout do dění, proto je tu místo i pro práce, které propojují fyzický a digitální svět.

Business creativity: Do kategorie přihlašujte práce, které svým kreativním plánováním dokázaly posunout značku o level výše. Vyřešili jste kreativně obchodní problém? Sem s tím! 

Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková
Řemeslnou stránku posoudí fotograf Adam Bartas či režisérka a producentka Veronika Jelšíková

Craft: A funguje to po craftové stránce? Kategorie craft není ničím menším než udílením filmových Oscarů na poli reklamy. Nejlepší scénář? Cena za nejlepší obsazení do reklamy? Nejlepší zvukový design? Porota vybere práci, která bude řemeslně skvěle odvedena. 

Design: Ilustrace, nový rebrand značky, vizuální identita, firemní tiskoviny, plakáty ale i hry nebo webové stránky. Zde zazáří projekty se silnou vizuální stránkou a vytříbeným nápadem. Vzhůru do toho! 

Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Za vizuálem pro festival Pražské jaro stojí designéři Matouš Sedlák, Kristýna Tučková a Tereza Drábková
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design
Eugen Finkei, kreativní direktor nebo Jan Kaláb, český přední výtvarník. Taková je porota, která hodnotí sekci Design

Slavnostní ceremoniál proběhne v prostorách ARCHA+ 7. května 2025.

Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková
Ceremonie posledního ročníku s podtitulem Máme nos na tu nejlepší reklamu. Večerem prováděla Erika Stárková

Profesní klub ADC se soutěží zaměřuje na to, aby kolem sebe rozvířil závan nadšení pro kreativní práci. Ambicí soutěže je nejen ocenit, ale také napumpovat do oboru trochu čerstvé energie, tolik potřebné k vymýšlení, tvoření a přinášení neotřelých byznysových řešení. A podpořit u kreativních tvůrců i klientů motivaci k práci v oboru.

Art Directors Club je nezisková organizace usilující o růst odborné úrovně propojováním, vzděláváním a inspirováním kreativní komunity.

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Rubriky:

Další z rubriky

MASTER OF CRYSTAL
Číst článek
04. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem. Master of Crystal vyhlásil další ročník soutěže pro mladé talenty

Prestižní soutěž Master of Crystal od společnosti Preciosa otevřela brány nové generaci talentů. Začínající designéři, studenti i absolventi uměleckých škol mají unikátní příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem a ucházet se o titul Mistr křišťálu 2025 a finanční odměnu.

Soutěže
7672
JN interiér

AKCE A UDÁLOSTI

Projekt VENUS TODAY, do kterého se zapojili studenti řady ateliérů FDULS se představí v Galerii Nová síň! Ve svých dílech se inspirovali nejen Věstonickou venuší, jejími prehistorickými kolegyněmi i souvisejícími archeologickými výzkumy.

17. dubna – 11. května 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

JN interiér

Nejnovější články

Klára Daniová se ponořila do sociologie a jako výstup vytvořila knihu (ale i online stránku) podpořenou kvalitním zpracováním
Číst článek
23. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Spíše panuje skepse, než víra v lepší zítřky. Grafická designérka Klára Daniová stvořila knihu, která zkoumá fenomén spolubydlení z různých stran

Bydlení je téma, které hýbe celou společností. Absolventka Ateliéru grafický design a nová média Klára Daniová se rozhodla zpracovat fenomén spolubydlení a v eponymní knize ukazuje jeho světlé i stinné stránky.

Názory & polemika Rozhovory
Fotograf Filip Švácha a designérka a umělkyně Pavlína Šváchová se synem Vendelínem; foto: Agnes Čechová; Pavlína se v tvorbě věnuje také šálkovým objektům; foto: Filip Švácha.
Číst článek
21. 04. 2025
Eliška Vrbová
Doba čtení 2 min

S dítětem jsme přestali prokrastinovat a naše práce je soustředěnější. V Ústí je rodinná atmosféra, UMPRUM by na nás byla moc ambiciózní, říkají Pavlína a Filip Šváchovi

Ona se věnuje designu skla a volnému umění, on nejen její objekty fotografuje. Pavlínu a Filipa Šváchovi spojilo studium v Ústí nad Labem a dnes sdílí kromě společné domácnosti i kreativní vize v projektech toho druhého. Jaké je soužití dvou designérů a umělců a jak jim život proměnilo rodičovství?

Design & umění Rozhovory
Nová židle Flexi Lounge
Číst článek
18. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Židle, co sbírá ceny. Boskovická firma LD Seating slaví mezinárodní úspěch s křeslem Flexi Lounge, čím je výjimečné?

Od uvedení první židle Flexi Light v roce 2014 až po kompletní rodinu sezení. LD Seating představuje nejnovější přírůstek do série Flexi Lounge – nový typ křesla navrženého pro maximální pohodlí.

Design & umění
Speciální pozornost věnujte jídelnímu prostoru. Ten musí být natolik příjemný, aby se s jídlem neutíkalo k nejbližší možné obrazovce
Číst článek
17. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Vybavení domácnosti: Co zohlednit a na čem ušetřit?

Mít kousek prostoru, kterému můžete říkat domov, je výhra. I díky tomu, že si ho můžete uzpůsobit úplně podle sebe. Pokud vybavujete svůj první byt, anebo třeba jen pokoj, máme pro vás pár praktických tipů, od čeho se odpíchnout a co vám pomůže docílit přesně takové harmonie, jakou potřebujete.

Nezařazené
Eliška Gogolová & Ateliér Kompost
Číst článek
16. 04. 2025
Tereza Tomášová
Doba čtení 3 min

Mám pocit, že v našem malém rybníčku bychom se měli povzbuzovat, říká textilní výtvarnice Eliška Gogolová, která vrací slávu prošívaným vestičkám našich babiček

Tvoří originální prošívané vesty, vyrábí úrodné vlněné sochy a chystá se na vlastní autorské látky. Co Eliška Gogolová oceňuje na olympijské kolekci? Jak o sobě může dát začínající textilní designér vědět a proč by uvítala raději cenu spojenou s finanční odměnou než kousek křišťálového dortu?

Design & umění Rozhovory
Cílem Nebezboží je ukázat, že víra v Boha není záležitostí minulosti
Číst článek
14. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

I věřící si zaslouží vkusný produkt. Klára Frídlová oslovila mladé designéry, aby vymysleli, jak modernizovat tradiční křesťanské atributy

Kolekce křesťanských produktů se současnou estetikou nyní nabízí online obchod Nebezboží, jehož zakladatelka Klára Frídlová oslovila mladé autory a výtvarníky, aby vytvořili tradiční předměty snoubící v sobě katolickou tradici i současný design.

Design & umění
Upcyklace je ve světě rozšířeným pojmem
Číst článek
11. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Co, jak a proč vůbec dále vytvářet? Studenti z plzeňské Sutnarky hledají řešení pro nadprodukci v recyklaci a minimalizaci odpadu

Jak prodloužit životnost oděvů, kožených doplňků a obuvi v době vizuální inflace a nadprodukce? Studující ateliéru Fashion design Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni (FDU ZČU) hledali odpověď skrze kvalitní materiály, chytré střihy a upcycling.

Design & umění
Jana Zielinski a přebal knihy Křehká krása designu
Číst článek
09. 04. 2025
Jana Mattas Horáčková
Doba čtení 2 min

Absence kritického pohledu, přesto vizuálně zajímavá a inspirativní. Jaká je kniha, která vypráví příběh Jany Zielinski?

Kniha Křehká krása designu je rozhovorem o designu, ale také osobním příběhem Jany Zielinski. Co vše stojí za úspěchem Designbloku a jaká je jeho skutečná cena? Jak vypadá cesta ženy, která zasvětila svůj profesní život tvorbě, organizaci a podpoře designu u nás i v zahraničí?

Design & umění Názory & polemika
Kreativní a produktový ředitel Ondřej Staněk
Číst článek
07. 04. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Chceme ukázat, že design je především nástroj, který může sloužit všem, říká kreativní a programový ředitel přehlídky Zlin Design Week

Ondřej Staněk je kreativní a programový ředitel Zlin Design Weeku. Je to právě tenhle festival, kde narazíte na invenční nápady, kreativní řešení a realizace, které mají ambice posouvat svět k lepším zítřkům. Jak konkrétně?

Rozhovory
MASTER OF CRYSTAL
Číst článek
04. 04. 2025
Redakce
Doba čtení 2 min

Příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem. Master of Crystal vyhlásil další ročník soutěže pro mladé talenty

Prestižní soutěž Master of Crystal od společnosti Preciosa otevřela brány nové generaci talentů. Začínající designéři, studenti i absolventi uměleckých škol mají unikátní příležitost propojit tradiční sklářské řemeslo s moderním designem a ucházet se o titul Mistr křišťálu 2025 a finanční odměnu.

Soutěže