PŘEDPLAŤTE SI NÁŠ ČASOPIS ↗
Adam Kvaček zaujal svým analytickým přístupem v Diploma Selection na posledním ročníku festivalu Designblok

I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Adam Kvaček svou prací otevírá složité otázky, na které neexistují jednoduché odpovědi

Jeho diplomová práce Paradox of Isoëte vzbuzuje zájem odborné i laické veřejnosti. Zkoumá odcizení člověka od přírody a nabízí i scénář možné budoucnosti bez přírodních druhů, které vyhynou v důsledku lidské činnosti.

Adame, patříte k nejmladší generaci designérů, před kterou okolnosti staví řadu nových výzev. Cítíte z nich vy sám obavu nebo je vnímáte jako profesní výzvu?

ADAM: Necítím obavy. Dnešní dobu vnímám takovou jaká je. Každá doba přináší své problémy a výzvy, které designér musí zpracovávat. Správnou cestou je pro mě reagovat právě na aktuální stav společnosti.

Máte pocit, že ve vašem okolí rezonuje větší odpovědnost k životnímu prostředí? Stává se to přirozeným mind setem i vašich spolužáků?

ADAM: Životní prostředí je jedno z nejdůležitějších témat současnosti. V různých formách rezonuje ve společnosti, médiích i třeba ve vědecké komunitě. Takže abych navázal na předchozí otázku, je to právě o kontextu, ve kterém člověk pracuje a přirozeně se toto téma pak stává mind setem lidí, kteří tuto dobu tvoří. Je to volbou a zodpovědností tvůrce na takový kontext reagovat.

Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování
Projekt si klade za cíl prozkoumat odcizení lidstva přírodě prostřednictvím interakcí s prostředím, ve kterém žijeme. Spekulace nabízí scénář blízké budoucnosti v kontextu současného alarmujícího úbytku přírodních druhů v důsledku lidského chování

Vaše aktuálně oceňovaná práce Paradox of Isoëte chce upozornit na problematiku mizejících druhů. A to relativně logickým způsobem - udělat je užitečnými pro člověka. Můžete popsat konkrétní postup, jak na to?

ADAM: Můj projekt není návodem k udržitelnosti. Naopak lehce ironicky poukazuji na zjednodušená řešení, která naše společnost často volí, když očekává okamžité výsledky, místo aby se problematikou zabývala holisticky. Občas mám pocit, že si vytváříme jakýsi paralelní vesmír, obklopeni jednoduchými otázkami, abychom mohli efektivně přinášet odpovědi. Ale přitom je potřeba se na problémy podívat z širší perspektivy. Zjistíme, že často je odpověď mnohem složitější.

Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva
Adam projekt rozpracoval do několika rovin. Nejprve představuje možnosti chránění ohrožených druhů a až v poslední fázi přistupuje k využití rostliny pro potřeby lidstva

Není to ale paradox? Vše, co v dějinách člověk považoval za užitečné, má naopak tendenci maximálně vytěžit ve svůj prospěch. Nestál podobný antropocentrismus naopak na počátku hubení druhů? Není pro přírodu lepší, když je člověku neviditelná?

ADAM: V mém projektu komentuji nadprodukci některých druhů ­ nepřirozené monokultury ­ které jsou člověku k užitku a ty pak vytěžuje. Tím ale potlačuje všechny ostatní. Tyto utlačované druhy pak přesouvá do národních parků, zakonzervovaných ostrovů naší představy divokosti a nedotčenosti, kde uměle druhy chrání a tento proces se znovu stává nepřirozeným.

Přírodě na neviditelnosti nezáleží. My ničíme prostředí ve kterém sami žijeme. I když po nás zbude spálená zem, příroda si planetu vezme zase zpět. Často říkám, že člověk je jen jednou z dalších katastrof pro planetu a přírodní druhy, podobně jako například doba ledová. S přírodou bychom měli soužít pro vlastní prospěch a vlastní přežití. Pro to je potřeba brát přírodní druhy jako rovnocenného partnera.

Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí
Rostliny Isoëtes neboli šídlatky jsou stálezelené rostliny, které se vyskytují především ve stojaté vodě. Některé jejich druhy jsou i suchozemské, ale vždy rostou ve vlhkém prostředí

Kdy a proč vás vlastně napadlo podobný problém řešit?

ADAM: K přírodě z pohledu vědy mám vztah skrze svou rodinu. Od dětství jsem měl možnost pozorovat vědecké přístupy a přemýšlet, jak s přírodou zacházíme. Jde o potřebu člověka chránit se skrze porozumění. Díky porozumění, ať už reálnému nebo domnělému, se nám může dostávat pocitu bezpečí, až moci a neohroženosti. To mi připadá fascinující. 

Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat
Projekt Adama Kvačka dokresluje projekce, ve které je vykreslen příběh druhu Isoëtes, doplněný artefakty ve skleněných krabičkách - jde o jednorázové příbory z rostliny Isoëtes, vzorky materiálu nebo kresby skleníku, kde se má tato rostlina pěstovat

Nedávno jste projekt představil v Miami na tamním veletrhu. Jak se vám povedlo se tam dostat?

ADAM: Byl jsem pozván. Ale popravdě nerad bych, aby účast v Miami, nebo jinde nějakým způsobem přebila vnímání projektu jako takového.

Celá idea je hodně konceptuální, sklízí ale pozitivní ohlasy, účastnil jste se Diploma Selection i veletrhu v Miami. Proč myslíte, že právě váš přístup tak rezonuje?

ADAM: Výzkumný přístup je zajímavý tím, že otevírá témata blízká většinové společnosti, komentuje aktuální problémy, s nimiž se může člověk ztotožnit. Já rozhodně nejsem první, kdo vytváří výzkumný projekt. Myslím ale, že můj přístup je specifický vtipem, multimedialitou a vizualitou. To vše pomáhá diváka zaujmout. Téma otevírám, ale nechávám lidem prostor pro vlastní porozumění, vyhýbám se zkratkovitému řešení. Jde mi o to přimět lidi k zamyšlení.

V Miami vystavoval v té době i Tadeáš Podracký nebo The Chemistry gallery. Narozdíl třeba od veletrhu v Miláně to je skromnější zastoupení. Co vám osobně a profesně tato prezentace dala?

ADAM: V souvislosti s konceptem mého projektu si cením například možnosti spolupracovat s místní Botanickou zahradnou Fairchild Tropical Botanic Garden. Obecně bych řekl, že Alcova Miami je jedinečná platforma pro setkávání zajímavých lidí z oboru ať už jde o tvůrce/kyně, kurátory/ky, návštěvníky/ce nebo novináře/ky.

Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace
Samotná rostlina byla efektivně prezentována v rámci instalace

Design, především ten světový, nad udržitelností a odpovědností oči nezavírá a podobné projekty jsou na mezinárodním poli vidět často. Ne tak v Česku. Proč myslíte, že pro české designéry toto není téma?

ADAM: Proporčně mi připadá zastoupení lidí, kteří se věnují udržitelnosti v Česku, srovnatelné. Ve světě je také stále silná tendence přistupovat k designu pragmaticky. Připadá mi, že u nás je na rozdíl od mezinárodní scény jen menší spotlight na udržitelná témata a lidé, kteří se zabývají kritičtějším, nebo výzkumnějším přístupem k přírodě často stojí mimo centrum dění, nebo bývají zařazovaní do jiných kategorií - od neziskovek, výzkumu, startupů, vzdělávání až třeba po umění, i když často uplatňují designerské přístupy. I když si myslím, že se přemýšlení nad pojmem design ve světě i v Česku mění.

Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea
Projekt Paradox of Isoëtes vznikl ve spolupráci s botaniky a environmentalisty z Českého národního muzea

Podobné přehlídky jako ta v Miami ale často sklízejí i kritiku právě za svoji neohleduplnost k životnímu prostředí, cestují na ně letecky tisíce lidí, vyrábějí se jednorázové instalace atd. Měl jste dilema, jestli chcete být součástí, nebo to zkrátka byla příliš sladká výzva?

ADAM: Jde o komplikovanou otázku. Nechci se pasovat do soudce, který rozhoduje, kdo má a kdo nemá právo cestovat nebo vystavovat. Je potřeba brát v potaz význam a dosah projektu a dopad na životní prostředí. Ale s klidným svědomím můžu říct, že v mém případě účast na eventu smysl měla. Projekt přinesl do tohoto prostředí nová témata. Výzkumný a kritičtější projekt oslovil návštěvníky především právě kvůli nevšednímu přístupu, který v Miami není běžný - a o tom přímo platforma Alcova Miami je. Přinášet evropské přístupy k designu na druhou stranu Atlantiku.

Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami
Adamova prezentace v rámci festivalu Alcova Miami

Jaké další plány s Paradox of Isoëte máte?

ADAM: Rád bych projekt rozšířil. Každá kapitola tohoto projektu se dá rozpracovat. Dále bych jej rád představil při dalších příležitostech v Evropě i mimo ni. Paradox of Isoëte pořád pokračuje. Můžete se brzy těšit na novinky.


ADAM KVAČEK

Produktový designér Adam Kvaček se primárně zaměřuje na výzkum designu, který klade důraz na kontext. Vystudoval Ateliér produktového designu na pražské UMPRUM a svou práci stihl odprezentovat na světových přehlídkách Alcova Miami, Milan Design Week nebo Dutch Design Week, a ve městech jako New York nebo Brusel. Místní publikum jej mohlo spatřit na festivalu Designblok jako finalistu v Diploma Selection, nebo jako kustoda v pražském CAMPu. Do budoucna by rád pokračoval v prohlubování výzkumu, který odstartovala jeho diplomová práce. „Dále bych chtěl upevnit pozici kritického designu v českém prostředí a propojit instituce, kterým design není vlastní, s metodami, které design může nabídnout.“  

Rubriky:

Další z rubriky

Designnws
Číst článek
10. 03. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 4 min

Najít životní rovnováhu díky hlíně. Keramické dílny vznikají napříč republikou, jak fungují a pro koho jsou určené?

Po oblibě keramických dílen a praktických kurzech vznikají také místa, která umožňují keramikům tvořit o samotě. Bývají zde k dispozici všechny potřebné materiály a nástroje, stačí se jen zaregistrovat. Potom už jen zabořit ruce do hlíny a začít tvořit.

Design & umění
Studenti i pedagogové doufají, že klauzulím tématem otevřou opravdovou změnu týkající se grafického zpracování dokladů
Číst článek
05. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 8 min

Není to grafický přešlap, jen jsme opět o pár kroků pozadu. Studenti navrhli nové podoby cestovních pasů, nechybí varianta s pohádkovými postavami nebo ilustrace české krajiny

Může a má cestovní doklad zrcadlit vztah k národní nebo státní identitě? Jak vizualizovat vztah k místu, které společně obýváme a nazýváme ho státem? Ohledávání těchto otázek byla v zimním semestru 2024/25 věnována spolupráce studentů ateliéru GDVK na UMPRUM, Státní tiskárny cenin a hostů.

Design & umění Názory & polemika
Jakub Huráb, jeden z obchodních zástupců LD Seating, a šéfredaktorka magazínu Designnews.cz Veronika Pařízková
Číst článek
28. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Fronty na práci se u nás nestojí, šikovné lidi musíme hledat, říká Jakub Huráb z boskovické firmy LD Seating. Kam hodlá firma expandovat? A jaké jsou vztahy v rodinných firmách?

„Musíme mít nůžky otevřené na všechny typy zákazníků,“ říká o strategii firmy LD Seating její jednatel Jakub Huráb. Do čeho firma nejvíce investuje? A jaké největší benefity přináší Asociace českého průmyslového designu?

Design & umění Podcast
Interiéry dotažené do nejmenšího detailu
Číst článek
19. 02. 2025
Redakce Jana Brandtlová
Doba čtení 3 min

Stačí jeden výrazný doplněk. Neotřelé kousky s nádechem výstřednosti nabízí značka KARE

Celosvětová značka KARE funguje na trhu přes 40 let a v Česku zaujala nejen svým neotřelým designem mnoho nadšenců do interiérového designu. Každoročně nabízí tisíce produktů k vytvoření individuálního interiéru jeho majitele.

Design & umění
Zleva: Adam Štěch, Eva Slunečková, Jan Press
Číst článek
07. 02. 2025
Redakce Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Rok 2024 v Designu. Jaký byl? Co se povedlo? A co vůbec? Ptáme se odborníků, kurátorů a novinářů

Loňský rok byl v mezinárodním měřítku všechno, jen ne poklidný. Turbulence a zvraty se týkají umění, politiky i bezpečí. Jak rok 2024 ovlivnil design? Zeptali jsme 5 odborníků.

Design & umění
Soutěž ocení mladé designéry nejen finanční odměnou!
Číst článek
05. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Velká jména designu. Zlin Design Week letos v porotě přivítá respektované osobnosti. Kdo bude hodnotit práce v soutěži Best in Design?

Michael Dolejš ze studia Najbrt, uznávaný sklář Lukáš Novák a další velká jména designu se letos stanou součástí poroty mezinárodní soutěže Best in Design. Ta probíhá v rámci festivalu Zlin Design Week, který pořádá Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Akce a události Design & umění
F 2
Číst článek
31. 01. 2025
Veronika Pařízková Redakce
Doba čtení 3 min

Člověk si v galerii nemá připadat hloupě. Hranice ale překračovat chceme, v umění je třeba riskovat, říká šéfkurátorka Oblastní galerie Liberec, do které se daří lákat čím dál tím víc návštěvníků

„Na publiku se musí pracovat a není to ze dne na den,“ říká v podcastu Tea Záchová, kurátorka Oblastní galerie v Liberci. Ta sídlí v rekonstruovaných prostorech bývalých lázní a daří se jí lákat na sofistikovaný program, ale i atraktivní doprovodné aktivity.

Design & umění Podcast
V roce 2023 získala Kamila v soutěži Národní cena za studentský design za svůj návrh schránky ocenění Dobrý design.
Číst článek
29. 01. 2025
Tereza Patzenhauerová
Doba čtení 3 min

Nemyslím si, že by „vločky” potřebovaly zacházení v rukavičkách, reaguje designérka Kamila Dvořáková na kritiku mladé generace. Její práce se věnují duševnímu zdraví, sexismu i rovnoprávnosti

Zapůsobila na porotu Národní ceny za studentský design. Její tvorbu jste mohli spatřit na Designbloku pod značkou Klimchi. Nebojí se experimentovat, kombinuje hravost a barvy, ale nevyhýbá se ani vážným tématům – seznamte se s Kamilou Dvořákovou!

Design & umění Rozhovory
Zakladatelka značky ROOOM Katarína Chlápek
Číst článek
22. 01. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 5 min

Opustila práci v korporátu, aby začala vyrábět lokální dekorace do bytu. Nejtěžší věc byla najít odvahu a ukázat lidem svou práci, přiznává zakladatelka Rooom

Povlaky na polštáře, závěsy, ale i vonné svíčky. To vše najdete v obchodě Rooom, který založila Katarína Chlápek. Toužila prodávat dekorace do bytu, které budou unikátní. Nadčasové grafické potisky, ale i kvalita zpracování a materiálu dokazují, že se jí to podařilo.

Design & umění
Karolína Jeřábková a oceněná Kapsle
Číst článek
21. 01. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 4 min

Výhry mají na moji práci v Česku téměř nulový dopad. Karolína Jeřábková zabodovala na Red Dot Design Award s cestovním produktem z porcelánu na výrobu filtrované kávy, jak vnímá podobné soutěže pro designéry?

Už v roce 2019 navrhla cestovní nástroj na výrobu filtrované kávy. Nejdřív bez většího ohlasu. Nyní s prototypem ale Karolína Jeřábková začala sbírat úspěchy.

Design & umění Rozhovory
Cover KD1 25

AKCE A UDÁLOSTI

Fotografka, která ve své tvorbě neustále překračuje hranice konvenčního média. Navštivte výstavu Terezie Foldynové v GVUO a objevte cestu umělkyně, kde každý snímek vypráví příběh o propojení mezi člověkem, přírodou a uměním.

5. – ⁠⁠⁠⁠⁠⁠30. března 2025
Zobrazit detail →

NEWSLETTER

ArtCamp25

Nejnovější články

Designnws
Číst článek
10. 03. 2025
Klára Rokosová
Doba čtení 4 min

Najít životní rovnováhu díky hlíně. Keramické dílny vznikají napříč republikou, jak fungují a pro koho jsou určené?

Po oblibě keramických dílen a praktických kurzech vznikají také místa, která umožňují keramikům tvořit o samotě. Bývají zde k dispozici všechny potřebné materiály a nástroje, stačí se jen zaregistrovat. Potom už jen zabořit ruce do hlíny a začít tvořit.

Design & umění
Letošní ročník bude již 25. v řadě!
Číst článek
06. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Příležitost zdokonalit se! Sutnarka otevírá další ročník letní školy ArtCamp, své zkušenosti předá fotografka Libuše Jarcovjaková nebo skotská módní návrhářka z Glasgow School of Art

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni otevírá přihlášky na devatenáctý ročník letní školy umění ArtCamp, která se uskuteční od 7. do 25. července 2025. Zájemci se mohou hlásit do 31. května.

Akce a události
Studenti i pedagogové doufají, že klauzulím tématem otevřou opravdovou změnu týkající se grafického zpracování dokladů
Číst článek
05. 03. 2025
Redakce
Doba čtení 8 min

Není to grafický přešlap, jen jsme opět o pár kroků pozadu. Studenti navrhli nové podoby cestovních pasů, nechybí varianta s pohádkovými postavami nebo ilustrace české krajiny

Může a má cestovní doklad zrcadlit vztah k národní nebo státní identitě? Jak vizualizovat vztah k místu, které společně obýváme a nazýváme ho státem? Ohledávání těchto otázek byla v zimním semestru 2024/25 věnována spolupráce studentů ateliéru GDVK na UMPRUM, Státní tiskárny cenin a hostů.

Design & umění Názory & polemika
Jakub Huráb, jeden z obchodních zástupců LD Seating, a šéfredaktorka magazínu Designnews.cz Veronika Pařízková
Číst článek
28. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 3 min

Fronty na práci se u nás nestojí, šikovné lidi musíme hledat, říká Jakub Huráb z boskovické firmy LD Seating. Kam hodlá firma expandovat? A jaké jsou vztahy v rodinných firmách?

„Musíme mít nůžky otevřené na všechny typy zákazníků,“ říká o strategii firmy LD Seating její jednatel Jakub Huráb. Do čeho firma nejvíce investuje? A jaké největší benefity přináší Asociace českého průmyslového designu?

Design & umění Podcast
No Architects a Atlas
Číst článek
24. 02. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 6 min

Národní galerie momentálně dělá kroky zpět. Tvůrci reagují na záměr zpoplatnit vstup do volnočasového prostoru Atlas ve Veletržním paláci, který měl původně sloužit všem rodičům s dětmi

Národní galerie se v roce 2022 rozhodla, že se otevře dětem. Nechala vytvořit prostor Atlas, který v mnohém převyšoval běžný koncept dětských koutků. Nyní se rozhodla, že se dětem zase uzavře.

Interiér & architektura Názory & polemika
Prezidentkou Art Jury je Irene Kugelmann. Zkušená kreativní ředitelka s velkou vášní pro skvělou kreativu, obsah, komunikaci a strategii. Má prokazatelné úspěchy při realizaci komplexních projektů v oblasti marketingu, komunikace a budování značky
Číst článek
24. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

Poměř síly s nejtalentovanějšími. Czech Creative Awards otevírá přihlášky do soutěže o nejlepší typografii, ilustraci i reklamní kampaně

Každoročně se koná soutěž ADC Czech Creative Awards, která i letos vybere svého vítěze v reklamě na poli typografie, printu, nebo například krátké reklamy. Naposledy zaujaly poštovní známky s Petrem Pavlem nebo bohémství Bolka Polívky. Co to bude letos? Nezmeškejte přihlášky - už jen do 7.března!

Soutěže
Jak se daří (mladým) šperkařským talentům v Česku? Ptali jsme se Ondřeje Stáry, Elišky Lhotské a Veroniky Murárikové.
Číst článek
21. 02. 2025
Anna Jurečková
Doba čtení 5 min

Je těžké přiblížit se těm, kteří jsou více vidět. Proč u nás získávají ceny stále stejní šperkaři? Analyzujeme, zda český šperk stagnuje a co ho brzdí

Soutěž Czech Grand Design na konci ledna zveřejnila širší nominace za rok 2024. Šperkař Ondřej Stára už loni upozornil na to, že mladé talenty z kategorie šperk jsou v rámci ocenění opomíjeny. Jaká by měla být kritéria výběru? A je pro šperkaře a šperkařky v Česku těžké se prosadit?

Názory & polemika
Interiéry dotažené do nejmenšího detailu
Číst článek
19. 02. 2025
Redakce Jana Brandtlová
Doba čtení 3 min

Stačí jeden výrazný doplněk. Neotřelé kousky s nádechem výstřednosti nabízí značka KARE

Celosvětová značka KARE funguje na trhu přes 40 let a v Česku zaujala nejen svým neotřelým designem mnoho nadšenců do interiérového designu. Každoročně nabízí tisíce produktů k vytvoření individuálního interiéru jeho majitele.

Design & umění
Apartmány Florián se nachází v nádherné přírodě v okolí Kvildy
Číst článek
17. 02. 2025
Veronika Pařízková
Doba čtení 2 min

Horská architektura, která neškodí. Nově postavené apartmány Florián ukazují, že stavět v přírodě lze s ohleduplností a vkusem

Fenomén horských apartmánů zasáhl i české hory. Některé projekty jsou povedené a postavené s ohledem k okolní přírodě, jiné na všechny požadavky spíš rezignují. Nově postavený apartmánový dům Florián je prvním příkladem. Kvildě rozhodně neškodí.

Interiér & architektura Design guide
Antonie Formanová pro PBG, Lazy Eye a Anna Schwitzer
Číst článek
15. 02. 2025
Redakce
Doba čtení 4 min

V hlavní roli Antonie. Designéři a lokální značky sází v reklamních kampaních často na stejná jména, není to kontraproduktivní?

Jedna herečka, řada značek. V posledních měsících bylo pro milovníky českého designu těžké vyhnout se na Instagramu talentované hvězdě Antonii Formanové. Není ale angažmá jedné hvězdy kontraproduktivní? Zeptali jsme se jednotlivých značek, co je k výběru vedlo a co si od něj slibují.

Názory & polemika